אריה דרעי
אריה דרעיצילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

החלטתו של שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) לבטל את סבסוד מעונות היום לילדי האברכים, עוררה ביקורת רבה מכיוונם של נציגי המגזר החרדי, שגינו את הרפורמה. גם בתוך הממשלה יש כמה שחלוקים על החלטת ליברמן.

יו"ר ש"ס ח''כ אריה דרעי שוחח עם ניסים משעל ב־103fm ואמר: "לא הופתעתי כי הכרתי את התוכניות שלו, הופתעתי שבנט, לפיד וכולם נשבעו והתחייבו לא לפגוע בחרדים".

לדבריו, "מעונות היום מיועדים לאימהות שיוצאות לעבודה. כדי לעודד אברכים לעבוד צריך לפגוע בנשים הללו? הוא רוצה להתנקם בחרדים ולהכתיב להם את דרך חייהם. למה לפגוע באמא ובילד, ולמה כולכם שותקים ללא יוצא מן הכלל?".

בהמשך התייחס דרעי לטענות כי שר האוצר ליברמן פועל על בסיס נקמה אישית בדרעי, ואמר: "מעולם לא היה דבר אישי ביני לבינו. אני ניתקתי את החברות שהייתה בינינו ברגע שהוא החליט לפגוע בתורת ישראל ובציבור הדתי והחרדי, ולהילחם בכל מה שקשור ליהדות. הודעתי לו 'אני איתך גמרתי' כי אני מייצג את התורה ועם ישראל".

כמו כן, מתח יו"ר ש"ס ביקורת חריפה על השר החדש: "ליברמן, בינו לבין אידיאולוגיה, אין כהוא זה. כשהוא רצה את החרדים הוא התחנן בפניהם, נפגש איתם, הוא הבטיח הבטחות, הכול אינטרסים אישיים. ליברמן אמר שהוא ידאג שהחרדים יישארו בחוץ שנים רבות".

דרעי הביע את דעתו על תפקודה של ממשלת בנט-לפיד, וטען: "זאת ממשלה מסוכנת שהחליטה לבטל את הזהות היהודית של המדינה ולהפוך למדינת כל אזרחיה. כל הממשלה קמה בהונאה ושקר. אם לפיד ומפלגות השמאל היו מקבלות רוב, לא היית שומע ממני מילה של טענה כי זה כללי המשחק. אעשה הכול כדי להפיל את הממשלה הזאת, אני לא מוכן שבהיסטוריה של מדינת ישראל יהיה כתוב שדרעי והמפלגות החרדיות נתנו יד למעשה רמייה כזה".