חוק האזרחות נפל, הערבים חגגו
חוק האזרחות נפל, הערבים חגגוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע נוסף ולא פשוט בכלל עבר על ממשלת השינוי, שנפתח בהכרעה על חוק האזרחות שנפל והעניק נקודות לאופוזיציה, ותם בדרמה שעורר שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן, שהודיע כי סבסוד מעונות היום לאברכים ייפסק.

היועץ האסטרטגי ישראל בכר שוחח עם ניסים משעל ואמר: "השבוע ראינו אופוזיציה לוחמת, ומנגד מקהלה ממשלתית שעדיין מזייפת". הוא התייחס לרפורמה שמקדם שר האוצר הטרי אביגדור ליברמן, והודה: "אני לא יודע אם הוא גרם לנזק מידי. הוא לא עדכן את בנט בעניין, וזו דוגמה לכך שכל ראש מפלגה בממשלה הוא כמו ראש הממשלה עצמו".

כמו כן, העריך: "אם ראשי הקואליציה לא ינגנו במנגינה אחת הממשלה לא תוכל להחזיק מעמד לאורך זמן". לדעתו, "הרשימה המשותפת היא שתקבע את הישרדותה של הממשלה. המאבק בין מנסור לטיבי הוא הסיפור האמיתי. קו השבר הוא לא במפלגות הציניות, אלא רע"מ מול המשותפת".

על השבת האחרונה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במעון ראש הממשלה הרשמי בבלפור, אמר: "נתניהו כבר מתפקד כיו"ר אופוזיציה לוחמני אז הוא החליף דיסקט. נתניהו לא רואה עצמו כרגע כרה"מ, הוא מבין שהוא יו"ר האופוזיציה. הוא איש מאוד משימתי וריאלי, הרגש הוא משני. הוא ממוקד מטרה. כן בלפור, לא בלפור? זו שאלה משנית".