עוזי דיין
עוזי דייןצילום: חזקי ברוך

חבר הכנסת לשעבר האלוף במיל׳ עוזי דיין תוקף את שרת הפנים איילת שקד לאחר נפילת חוק האזרחות במליאת הכנסת.

״איילת שקד, לא ממך נלמד ביטחון מהו״, אמר עוזי דיין שכיהן בעבר כראש המל״ל. ״ביטחון לאומי מתחיל בבחירת שותפים קואליציוניים שאפשר לסמוך עליהם בהחלטות של יציאה למלחמה בעזה או בטהראן ואפשר להעביר איתם חוקים דמוגרפיים ציוניים.

״ביטחון לאומי הוא ליזום חוק יסוד הגירה כמשלים לחוק הלאום, לעמוד על שלך גם מול ידידה אסטרטגית כמו ארה"ב ואפילו להפתיע אותה בשעת צורך״.

דיין הוסיף כי ״ביטחון לאומי הוא להתעקש על ה-20% מהנושאים הלא מוסכמים כמו מניעת התגרענות איראן״.

אתמול תקפה שרת הפנים שקד את האופוזיציה בעקבות התנגדותה לחוק שמונע איחוד משפחות פלסטיניות: ״לא העליתי בדעתי שנתניהו יפקיר את ביטחון ישראל בשביל הטרלה פוליטית. לא העזתי לדמיין שאותם אנשי ימין בראשם נתניהו ׳מר ביטחון׳ ישתמש במה שהוא יודע היטב כמה דרמטי הוא לישראל, כדי לנגח את הקואליציה. חשבתי לעצמי, ׳זה ספין׳. לא האמנתי שיפילו חוק כל כך חשוב למדינה״.

שקד סיפרה: ״כמה שעות לפני ההצבעה, כשהבנתי שאין מנוס ושהאופוזיציה בדרך להפיל את החוק, נכנסתי לראש הממשלה בנט ואמרתי לו: ׳החוק הזה לא ייפול, אני פשוט לא מוכנה שהוא יפול׳.

״החלטנו לתת גז על מו"מ מול מרצ ורע"מ כי הבנו שזה עדיף מאשר לפתוח את הדלת הקדמית לאזרחות של עשרות אלפי פלסטינים בישראל. הליכוד העניק על מגש של כסף זכות שיבה זוחלת בחסות נישואין״.