רם בן ברק
רם בן ברקPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב על הדיווחים סביב מתקפת סייבר באירן.

"אף אחד לא אמר שישראל עומדת מאחורי המהלך, ויש התקפות חוזרות ונשנות של האיראנים על ישראל, והם צריכים להבין שלא לעולם חוסן. אי אפשר לשבת ולספוג. יכול להיות מצב שנדע להחזיר, היכולות שלנו טובות מאוד".

הוא הסביר כי "כל החיים שלנו היום מושתתים על מערכות מחשוב. לפעמים צריך לאותת שאפשר לא רק להיות מותקפים אלא גם לתקוף. בלי לקחת כמובן אחריות".

חבר הכנסת הביע את דעתו באשר לפעולות שנוקטת הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט כנגד האיום האיראני, "אני רואה ניהול ענייני, שלא מגובה בהצהרות ולא מלווה באיומי סרק אלא דברים מעשיים שנעשים כדי לשרוד ולחיות בעולם הזה שבו אנחנו חיים. יש לנו ממשלה שמתפקדת היטב".

בהמשך, התייחס להסכם הגרעין המתהווה בין ארה"ב ואיראן, והבהיר: "הסכם הגרעין, אם הוא יהיה או לא יהיה, תלוי בארצות הברית. השאלה אם עושים ברוגז ומצהירים הצהרות ריקות מתוכן ואין השפעה על ההסכם או יכולת להגיע להסכמים, זה ההבדל" והוסיף: "אני מעריך שיהיה הסכם".

על עזיבתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את מעון ראש הממשלה הרשמי, אמר: "ראש הממשלה בישראל צריך לגור בבלפור, ועזיבתו של נתניהו היא הדבר המוחשי ביותר להחלפת ראש הממשלה. ההבנה שהיה צריך להחליף את נתניהו לא קשורה לעזיבתו, בליכוד היו צריכים להבין כבר מזמן שנתניהו הפך מנכס לנטל".