קמלה האריס
קמלה האריסצילום: רויטרס

האתר "פוליטיקו" הביא עדויות של 22 עובדים בהווה ובעבר במשרדה של סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, שסיפרו על "סביבת עבודה קשה" במיוחד.

לדבריהם מדובר בהתעלמות מרעיונות או תלונות שהעלו, פיטורים בצורה לא נעימה, חוסר בקבלת החלטות ויחס נוקשה מצד ראש הצוות של סגנית הנשיא.

על פי הראיונות בעילום שם שפירסם "פוליטיקו" האשימו רבים מהעובדים במשרדה של האריס את ראש הצוות, טינה פלורנוי, ביחס הנוקשה והשחצני כלפי העובדים, שלטענתם אינו זוכה לתגובה הראויה מצד סגנית הנשיא.

מרבית התלונות של העובדים, חלקם עדיין משרתים בתפקידם במשרד סגנית הנשיא וחלק אחר פוטר מתפקידו בשבועות האחרונים, מסתכמות ב"חוסר תקשורת וחוסר אמון" בין העובדים להנהלת המשרד, שהביאו ל"סביבת עבודה מתוחה ונוקשה".

ראש הצוות, לטענת העובדים, "מגבילה את הגישה אל סגנית הנשיא והביאה לתרבות ניהולית בה רעיונות זוכים להתעלמות, דחייה חריפה, והחלטות אינן מתקבלות ונגררות לאורך זמן".

חלק מהמרואיינים האשימו את האריס עצמה ביחס הנוקשה והמשפיל לו זוכים העובדים. "אנשים נזרקים מהמקום הגבוה ביותר. זו לא סביבת עבודה בריאה ואנשים זוכים באופן תדיר ליחס לא ראוי. זה לא מקום בו אנשים מרגישים כי הם זוכים לתמיכה, אלא מקום בו הם חשים כי מתייחסים אליהם כמו לזבל".

הטענות שצוטטו ב"פוליטיקו" הוכחשו נמרצות על ידי הדוברת של האריס, סימון סנדרס, שטענה כי "יצרנו תרבות שבה אם למישהו יש משהו שהיה רוצה להעלות, יש דרכים לעשות זאת. מי שיש לו דבר שהיה רוצה להעלות לסדר היום, הוא יכול לעשות זאת ישירות".

גם דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, הכחישה את ההאשמות של עובדי משרדה של האריס. "אני משתדלת שלא לדבר או לעסוק בדיווחים או מקורות אנונימיים. אומר רק שסגנית הנשיא היא שותפה חשובה ביותר לנשיא. יש לה עבודה מאתגרת וקשה, וצוות נהדר ותומך של אנשים סביבה".