כנס אוצר הארץ בנתיבות
כנס אוצר הארץ בנתיבותצילום: דוברות אוצר הארץ

לכנס היערכות לקראת שנת השמיטה בבית הכנסת היכל שלמה בנתיבות הגיעו עשרות משתתפים.

הכנס עסק בהלכות השמיטה והוצגו בו פתרונות מעשיים לציבור כיצד לנהוג בהשקיית הגינה, מה נדרש לעשות כבר כעת על מנת שהגינה תעבור שנת השמיטה בצורה הטובה ביותר, כיצד ניתן לצרוך פירות וירקות טריים ועוד. את הכנס יזם ארגון אוצר הארץ המציע פתרונות הלכתיים ייחודים לשנת השמיטה.

באירוע השתתפו ראש ישיבת ההסדר בנתיבות - הרב דוד אסולין, רב היישוב מעגלים - משה אלקבץ, רב מושב כפר מימון - הרב מיכאל אדרעי, רב בית הכנסת היכל שלמה - הרב יוסף שילת ועוד רבנים רבים מיישובי הסביבה. הכנס נערך במסגרת סדרת מפגשים מטעם ארגון אוצר הארץ על מנת להביא לעם ישראל את דבר השמיטה.

להצטרפות למנוי אוצר הארץ לחצו כאן

בכנס הרצו הרב דוד אייגנר ואליעזר ברט ממכון התורה והארץ שהשיבו לשאלות הקהל. בין השאר עלו מהקהל השאלות האם מותר לקנות פרחים בשנת השמיטה? מה ההבדלים בין יבול נכרי, אוצר בית דין והיתר מכירה? ואיפה יהיה ניתן לרכוש פירות וירקות בשנה זו ללא להסתבך בקדושת השביעית.

"שנת השמיטה היא שנה שאינה פשוטה לבעלי גינות פרטיות", הסביר הרב דוד אייגנר שהוסיף, "עליהם להתארגן כבר בתקופה זו על מנת להכין את הגינות כדי שיחזיקו מעמד בשנת השביעית. כמו כן, בשנת השמיטה יש הלכות ודקדוקים רבים בחצרות ובבתים, הצגנו בפני תושבי העיר היקרים את הפתרונות ההלכתיים העומדים לרשותם ואת המענה אותו ניתן לקבל דרך אוצר הארץ".

"אני מברך את תושבי נתיבות שמבינים את המשמעות הכבדה של שנת השביעית" אמר איתן מאיר, מנכ"ל ארגון 'אוצר הארץ'.

לדבריו, "אנו נמצאים כעת בעיצומו של קמפיין מנויים לקראת שנת השמיטה, אנחנו חודשיים לפני תחילת השמיטה אבל ההכנות בשיאן. אנחנו באוצר הארץ מכינים לך את התוצרת החקלאית הטובה והאיכותית עם השירות הטוב ביותר. באוצר הארץ תומכים גדולי ישראל ורבנים רבים. אנו קוראים לציבור להצטרף עוד היום. ולעשות מנוי לאוצר הארץ וכל הכסף יוחזר אליכם במהלך השמיטה לרכישת פירות וירקות בחנויות אוצר הארץ ובכך תזכו לקיים בהידור את מצוות שנת השביעית שעל שומריה נאמר גיבורי כוח עושי דברו".

להצטרפות למנוי אוצר הארץ לחצו כאן