השר אביגדור ליברמן
השר אביגדור ליברמןצילום: ניב קנטור

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת שר האוצר, אביגדור ליברמן, להאריך את המתווה למימון היעדרות עובד בשל דרישה לבידוד, כך שההסדר יוארך עד סוף אוקטובר 2021.

הצעת החוק שאושרה כוללת הארכת ההסדר הקיים: הסדר השיפוי בגין ימי הבידוד, הכולל תשלום שכר לעובד והתחלקות של המדינה והמעסיק בעלויות השכר יימשך עד לסוף אוקטובר, כששר האוצר יהיה רשאי להמשיך את ההסדר בהתאם לצורך.

כמו כן יוארך משך הזמן להגשת בקשה ב-30 יום נוספים, כך שמעסיקים יוכלו לבצע זאת החל מאפריל, וזאת באמצעות הארכת האפשרות להגיש בקשה תוך 90 יום בחוק במקום 60 יום הקבועים בו.

עובד יהיה זכאי למקסימום תשלום עבור 10 ימי בידוד, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות לאפשרות קיצור השהות בבידוד.

עובד שלא התחסן ויהיה חייב בבידוד, יהיה זכאי ל- 75% מהשיפוי, לעומת עובד שהתחסן.

בנוסף נקבע כי הורים מחוסנים שילדיהם חייבים בבידוד יהיו זכאים להסדר (עד כה לא היו זכאים). ההטבה תינתן גם רטרואקטיבית, החל מינואר 2021, להורים שילדיהם היו בבידוד ועומדים בתנאים ומעסיקים יוכלו להגיש בקשות לשיפוי עבור הורים מחוסנים גם עבור התקופה הרטרואקטיביות, למשך 90 ימים מכניסת החוק לתוקף.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "המתווה החדש נותן וודאות לא רק להורים מחוסנים שנאלצו להישאר עם ילדיהם המבודדים, אלא גם לעסקים כך שמבטיח שלא יפגעו מכניסת עובדיהם לבידוד. נמשיך למצוא פתרונות נקודתיים עבור אותם אנשים עובדים ועסקים שנפגעים בעקבות המשך מגבלות הקורונה".