שירותי מחשוב לעסקים

שירותי מחשב לעסקים, עוזרים לכל עסק לעבודה השוטפת, על מנת שתתבצע ללא תקלה או בעיה. בהתחלה, עורכים סקירה מקיפה של כל מערכות המחשב, השרתים, התקשורת ועוד, הקיימים בעסק, ולאחריה מבצעים תחזוקה שוטפת, של כל מערכות המחשב ממרחק, בעזרת צוותים מקצועיים

תוכן שיווקי , ב' באב תשפ"א

שירותי מחשוב לעסקים       -ערוץ 7
שירותי מיחשוב
צילום: FREEPIK

שירותי מחשוב לעסקים

שירותי מחשוב לעסקים, הם במידה רבה, הבסיס לכול הפעילות העסקית של העסק. מטרתו של כול עסק, היא עבודה רצופה שאין בה תקלה, וכן שיפור והתייעלות שגרתית של העסק. לעסקים קשה לסמוך על עצמם בתחום זה, ולספק לעצמם את שירותי המחשב, כיוון שזמנם מנוצל על ידי משימות היומיום הספציפיות.

מסירים את הדאגה

שירותי מחשוב לעסקים, נועדו על מנת להסיר את הדאגות, שיש לבעלי עסקים מטיפולים בתקלות השונות, ובתחזוקה השוטפת של המחשבים בעסק. כאשר נוצרת בעיה, היא בדרך כלל תוקעת את כל שאר העבודה, כיוון שכל פעולה קשורה לפעולה אחרת. לדוגמה: כאשר לא ניתן לקבל הזמנות עקב תקלה מסוימת, הן לא מטופלות, וכול המערכת מושבתת. כאן נכנסים לפעולה שירותי מחשוב לעסקים, המספקים את הבסיס ואת החומרה הטובים שיש, כדי שמערכות המחשוב לא יושבתו.

להקדים תרופה למכה

במקום לעבוד כך, שבכל פעם שיש בעיה, מתקנים אותה רק כשהיא מתחילה לגרום להוצאות כספיות, חשוב שיהיו לעסק שירותי מחשוב לעסקים, שיספקו תוכנית סדורה, בקורת שגרתית, קבלת החלטות ראויה וכו. התנהלות זו, יכולה להפחית את מספר הבעיות שקורות במערכת, ואף לצמצם את ההוצאות.

מה כוללים שירותי מחשוב לעסקים

שירותי מחשוב לעסקים קטנים או גדולים, כוללים בדרך כלל:

  • שירותי ענן – לגיבוי המידע וכן פתרונות לגיבוי מתקדם מרחוק.
  • שירותי תמיכה במחשבים.
  • מעבדה לתיקון מחשבים ניידים.
  • תחזוקה של השרתים הווירטואליים, רכישת שרתים ישנים וכו.
  • שירותי אבטחה של מידע - סינון של הדואר, טיפול בווירוסים ובספאם.
  • מחזור של הפסולת האלקטרונית.

ספקים של שירותי מחשוב לעסקים

שירותי מחשוב לעסקים יכולים להיעשות בעזרת:

  • עובדים של קבלן שאינו עובד החברה, אולם העובדים עצמם עובדים בעסק, ומקבלים את השכר מהקבלן.
  • שילוב של עובדים מקבלן שאינו עובד החברה, עם שירות חיצוני שאינו נמצא בעסק, ולעיתים אף לא בארץ.
  • שירות חיצוני שאינו נמצא בעסק.
  • חלק מהשירות נמצא בענן, והתחזוקה שלו היא על ידי שירות חיצוני.

שירותי ענן לעסק

שירותי ענן, הם כל הפעולות הממוחשבות, שמבצעים בשרת החיצוני – הענן. בימים עברו, לכל עסק המכבד את עצמו, היה שרת פרטי משלו, שבו אחסן העסק את המידע שלו, ובנוסף גם רשת פנימית, על מנת ליצור חיבור בין כול מחשבי החברה, למחשב עיקרי שבו נמצאים כל הקבצים. אולם כיום, אין כבר צורך בכל הציוד הרב הזה, ואפשר להשתמש רק בחיבור לרשת האינטרנט. שירותי הענן, מאפשרים לכל עובד מכול מקום, גישה לכול הקבצים הקיימים בו, וכיום יש גם שירותים שונים לעסקים, שניתן להשתמש בעת העבודה בענן.

שירותי ענן לעסקים

המאפיינים של שירותי ענן, העוזרים לעסק להתנהל באופן שוטף, הם:

  • שירות זמין - שירותי ענן הינם זמינים תמיד, לכל עובד בכל זמן, מהמנהלים ועד לאחרון העובדים .

  • עלות נמוכה - שלא כמו השימוש בשרת פרטי לעסק, שהרכישה שלו כרוכה בעלות גבוהה וזקוקה למערך מחשבים גדול, שירותי הענן הינם חסכוניים ביותר, כיוון שאין צורך לרכוש דבר מעבר לשרות עצמו.

  • שירות סביבתי - שירותי ענן הינם שירות התורם לסביבה, כיוון שאינו מצריך רכישה של ציוד כלשהו.

  • תנאים טובים - החיבור לשירותי ענן נעשה לחווה רחוקה, שיש בה את התנאים הטובים ביותר, לאחסונו של המידע ולאבטחתו.

  • שדרוג נתונים שוטף - כאשר רוצים לעשות שדרוג של הנתונים והמידע, וכן לתוכנות השונות בהן משתמש העסק, שרת פרטי מצריך פעולות מורכבות ואף יקרות. לעומת זאת, בשירותי ענן, שדרוג הנתונים והמידע מתבצע בצורה שוטפת, באמצעות ספק השרות, וללא כל התערבות שלכם.

  • פתרון שוטף לבעיות טכניות - ספקיות השרות של שירותי ענן, נותנות גם שירותים של פתרון בעיות טכניות, בכל זמן ולכל תקלה.

קו תקשורת סימטרי

קו תקשורת סימטרי, מתאפיין בערוץ להורדה ובערוץ להעלאה שווים, כלומר בקו תקשורת של 100 מגה לדוגמה, יש 100 מגה גם בעת הורדה וגם בעת העלאה. לעומתו, קו תקשורת שאיננו סימטרי, מנצל את רובו של הפס על מנת להעביר מידע אל הגולש, כך שנשאר רק מעט מקום כדי להעביר מידע מהגולש. קו תקשורת א-סימטרי, נועד בעיקר למשתמשים פרטיים, הזקוקים למידע מגוון, ופחות ליציאה של מידע החוצה.

קו תקשורת סימטרי לעובדים מהבית

קו תקשורת סימטרי חשוב עבור אלו העובדים מהבית, כיוון שהוא מאפשר עבודה עם פס רחב במיוחד. כאשר יש צורך בעבודה מהבית, כמו בתקופת הקורונה, ישנה חשיבות רבה, לקצב התנועה בה זורם המידע שיוצא מהמשרד, זאת כיוון שברוב החברות הוא אינו מספיק לאלו שעובדים מהבית. קו תקשורת סימטרי, מגיע בדרך כלל במהירויות של 50 או 100 ואף 200 מגה בייט לשנייה, וצריך תשתית של סיבים אופטיים.

מעבדה לתיקון מחשבים ניידים

עסקים שיש להם מערכות מחשוב גדולות, לשם התנהלותם היומיומית, זקוקים גם לשירות של מעבדה לתיקון מחשבים ניידים. לכל עסק חשוב שמערכות המחשוב שלו, יעבדו בצורה אופטימלית, ובמינימום של בעיות. כיוון שהוא מתבסס על מערכות אלו, וכל בעיה משבשת את השגרה של העבודה, ואף גורמת להפסד כספי רב. כיוון שכל מערכת של מחשבים, גם הטובה ביותר, זקוקה לתחזוקה שוטפת, ולעיתים גם לטיפולים שונים, ישנה חשיבות רבה, למעבדה לתיקון מחשבים ניידים, הכלולה בשירותי המחשוב לעסקים.

תקלות נפוצות במחשבים ניידים

גיבוי של מחשב הוא הדרך הטובה ביותר, על מנת לשמור על כל הקבצים והחומרים, שיש על גבי המחשב. יצירת גיבוי של כל המידע, הוא בעצם יצירת העתק שלו, על גבי כונן חיצוני או על גבי ענן. באופן זה, במקרה של תקלה או כל סיבה אחרת הגורמת למידע לאבד, קיימת האפשרות לשחזור המידע. בעיה בדיסק היא תקלה נפוצה במחשב הנייד והנייח גם יחד. הארד דיסק המכיל בתוכו את כול המידע, עלול לעלות באש או להיהרס מסיבות שונות, ואיתו כל המידע שיש עליו. אומנם, אי אפשר לתקן הארד דיסק, אולם במעבדה לתיקון מחשבים ניידים, ניתן לערוך שחזור של כל המידע שהיה עליו. בנוסף, ניתן גם לתקן את לוח האם של המחשב, את ההטענה של המחשב, החלפה של מקלדת, החלפה של מאוורר, החלפה של המסך, תיקון טאבלטים ועוד.

תיקון מק

אומנם מחשבי מק הם מחשבים חזקים ואיכותיים, אולם גם הם מתקלקלים לעיתים. תיקון מק אינו דומה לתיקון של מחשב אחר, כיוון שמחשב זה, עובד על מערכת של הפעלה סגורה, השונה ממערכת ההפעלה של מחשב אנדרואיד. בנוסף, בעת תיקון מק, רצוי להחליף לרכיב המקורי, כיוון שכל רכיב אחר עלול להזיק. כיום קיים גם שירות לאיסוף המק מהעבודה, כך שבמקרה ולמק שעליו אתם עובדים יש תקלה, ניתן להנות משרות האיסוף, שיגיע, ייקח את המק, יתקן אותו, ואף יחזיר אותו בחזרה למשרד, וכל זאת, מבלי לגזול לכם זמן יקר מהעבודה.

תקלות נפוצות במחשב מק

להלן רשימה של חלק מהתקלות שמעבדה מקצועית יכולה לתקן, וכן שדרוגים שונים שניתן לבצע במחשב מק:

  • שדרוגים של הכונן הקשיח, ושל כרטיס המסך.

  • הרחבה של הזיכרון הפנימי.

  • הרכבה של מערכת ההפעלה, תיקון ועדכון שלה.

  • הגדרה מיטבית של ההגדרות במחשב, על מנת שהמחשב יעבוד באופן יעיל, תקין ומאובטח.

  • סדרה של בדיקות, על מנת לטייב את מערכת ההפעלה של המק.

  • בדיקת כל מרכיב במק, כדי לבחון האם הוא פועל בצורה ראויה.

  • הסרה של תוכנה מיותרת, המאטה את מהירות המק.

  • ניקיון של מערכת הפעלה.

  • בדיקת ההגדרות השונות, הקיימות לרכיבי המק, למקלדת, לעכבר ועוד.

  • תיקון המאוורר והמעבד, עקב רעשים.

  • שיפור של ביצועי המק.

  • שחזור והצלה של נתונים, ועוד.

לסכום

שירותי מחשוב לעסקים, הם במידה רבה, הבסיס לכול הפעילות העסקית של העסק, ונועדו על מנת להפחית את מספר הבעיות שקורות במערכת, ואף לצמצם את ההוצאות. שירותי מחשוב לעסקים, כוללים בדרך כלל: שירותי ענן, שירותי תמיכה במחשבים, מעבדה לתיקון מחשבים ניידים, תחזוקה של השרתים הווירטואליים, שירותי אבטחה של מידע, ומחזור של הפסולת האלקטרונית. שירות זה ניתן לקבל בדרך כלל, ממקור חיצוני לעסק.



הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il