נירית חוטובלי
נירית חוטובליצילום: אשרינה חן

הנושא של הופעות לנשים בלבד עלה לאחרונה שוב לכותרות בעקבות ההופעה של אתי אנקרי שהתבטלה, אך מסתבר שעבור לא מעט נשים הוא מעולם לא ירד מהם.

"יש לנו קבוצה של כמעט מאה נשים רק בירושלים" מטילה נירית חוטובולי את הפצצה, "נשים מוכשרות על כל הסקאלה, מהדתית עד החרדית, שרק רוצות להוציא את הקול שלהן החוצה, ונאלצות להתמודד עם המוני מכשולים שעומדים בדרכם".

חוטובולי מתארת איך לצד המכשולים הטכניים והבירוקרטיים יש המון פחד התחלתי. "הנשים שאני פוגשת מפחדות שאין בזה כסף, שההצלחה היא מוגבלת כי אין לאן להתפתח. אבל גם מי שכבר החליטה לקפוץ למים מגלה שלרוב מבקשים ממנה להגיע בתשלום לכל מיני גיגים שהם לא היא באומנות שלה, גיגים כמו פרשות חלה ,פלייבקים וכו".

"יש הרבה קושי בצד הטכני של הופעות רק לנשים" היא משתפת, "בעבר, כשהופעתי מעורב, הופעתי בקלות ובכל פינה. היום בשביל להופיע אני צריכה לרוב להפיק הכל עצמאית, לסגור מקום, להביא הגברה, תאורה, סאונדמן ואת כל הציוד".

"אבל" היא מדגישה, " אני לא חושבת שכיום הייתי מופיעה לגברים גם אם היה איזה היתר. זה שומר אותי צינור נקי גם כנשואה, וגם כאישה שמחפשת להיות שייכת לגבר אחד ופחות להכנס למישורים עמוקים וחשופים מול גברים אחרים, שזה מה שקורה על הבמה כשאת שרה".

את הקבוצה פתחה חוטובלי מכיוון שהרגישה שהיא בכלל לא מכירה נגניות בירושלים, והיא בסך הכל רצתה שיהיה לי מאגר נגיש וזמין של מוזיקאיות לעבוד איתם ולשתף פעולה. בפועל, היא מעידה, נולד שם שלם שגדול מסך חלקיו.

"אנחנו מקבלות השראה אחת מהשנייה" היא מספרת, "יש לנו גם אומניות פעילות וגם כאלו שעדיין לא, ואנחנו משתדלות לשתף פעולה ולארח בהופעות, לשאול שאלות, לפרגן, להמליץ על אנשי מקצוע ומקומות להופיע, לשתף באתגרים וקשיים ובעיקר לקבל מענה ואמפתיה, שאותן נשים ידעו שהן לא לבד".

חוטובולי מתכוונת לשבור את תקרת הזכוכית שלה ביום שני הבא, כשתופיע במתחם התחנה בירושלים בהופעה לנשים בלבד לכבוד ט"ו באב. ט"ו באב מקושר עמוק למוזיקה מבחינתה, שכן דרכה היא פגשה את אור בעלה שלמד גם הוא במזמור.

"רוב השיעורים שם היו נפרדים וגם לא היינו באותו מסלול" היא צוחקת, "אבל מזמור בהחלט ידועים באינספור השידוכים שעברו דרכם. את אור פגשתי בכלל בחתונה, כשאני הגעתי דרך הכלה והוא דרך החתן, אבל במקרה נתקעתי בלי טרמפ והשאר היסטוריה..."

"אחרי שסיימתי ללמוד במזמור הגיעה אלי הצעה משום מקום להופיע ביד אליהו בפני חמשת אלפים נשים בכנס נשות חב"ד, ומשם הדלת לעולם הזה נפתחה לי ועכשיו אני מנסה לפתוח אותה בפני אחרים".

"זה אולי נשמע קלישאה" היא מסכמת, "אבל כשאת רק ליד נשים את משוחררת יותר. נקודה".