בכירי רשת בני עקיבא ביקרו בלוד
בכירי רשת בני עקיבא ביקרו בלודצילום: דוברות

הנהלת מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא התכנסה היום (ראשון) בעיר לוד.

עשרות המשתתפים שמעו את תושבי לוד וקיבלו גם שיחת חיזוק מהרב חיים דרוקמן ששיבח את פעולתם של הגרעינים התורניים.

לאחר התקופה הקשה שעברה על התושבים היהודים בערים המעורבות ובפרט בלוד, ביקרו בעיר אנשי המטה הבכירים וראשי מוסדות של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא בהובלת סמנכ"ל החינוך יונה גודמן לסיור עומק והזדהות במסגרת כנס של הרשת.

המשתתפים הרבים שמעו דמויות שונות בעיר, החל ממנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, רב הגרעין התורני הרב ישראל סמט, אנשי חינוך ואף בני נוער דתיים הלומדים בעיר. כמו כן במהלך היום ערכו סיור רכוב ורגלי באזורי המהומות, בפרט בשדרת בתי הכנסת שחלקן הותקפו במהלך הפרעות.

לקראת סוף של היום הצטרף לצוות יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן שביקש לחזק את הגרעינים התורניים והדגיש: "מותר להעביר ביקורת על כל גוף, וגם על הגרעינים התורניים, אבל צריך לזכור ולדעת שהם באים לעשות טוב ובמבחן המעשה, אף אם יש דיון על סעיף זה או אחר, הם עושים טוב".

הרב אף הדגיש שאת רשמיו אלו הוא שומע מתושבים רבים בערים המעורבות: "במקומות שיש גרעינים תורניים אני שומע מרבים מאנשי המקום שהם אוהבים אותם ומרגשים שהגרעין משנה את המקום לטובה". גם מנכ"ל הרשת אלחנן גלט דיבר במהלך הכנס והדגיש את המסר החינוכי והרוחני שניתן ללמוד מאירועי לוד.

סמנכ"ל החינוך של הרשת יונה גודמן סיכם- "מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא רואה מחויבות להכיר ולדעת על הנעשה בחברה הישראלית והיהודית. הפרעות שהיו בלוד לפני כחודש וחצי ויהודי העיר סבלו בגללם, על לא עוול בכפם, מחייבים אותנו להיכרות מעמיקה יותר עם הנעשה בלוד ובערים המעורבות. לכן הגענו היום לעיר אנשי מטה הרשת ומנהלים לראות ולהבין מקרוב מה עבר ועובר על אחינו בלוד לאות הזדהות וחיזוק".