זירת האירוע
זירת האירועצילום: דוברות איחוד הצלה

שלושת הנאשמים בניסיון הרצח של צעיר ערבי שנפצע קשה בחודש מאי בשוק מחנה יהודה, יישלחו לתסקיר לבחינת האפשרות למעצר באיזוק אלקטרוני.

השלושה יישארו במעצר עד החלטה אחרת. לשניים מהנאשמים מיוחס ניסיון רצח והשופט קבע לגביהם כי יש ראיות לעבירה של מעשה טרור בנסיבות מחמירות.

מדובר בפסיקה חריגה, שכן כבר בשלב מוקדם של ההליך המשפטי מביע בית המשפט את עמדתו בתיק, וסובר כי יש לייחס לנאשמים עבירה קלה בהרבה מהעבירה אותה הגישה הפרקליטות בכתב האישום.

בין השאר כתב השופט כי עורכי דינם של השניים טענו כי אין ראיות לכאורה נגדם בנוגע לעבירה של ניסיון לרצח ובנוגע לעבירה של חבלה בכוונה מחמירה "זאת מפני שלא היו מודעים לכך שהמשיב 1 נושא סכין. אני סבור שבנקודה זו יש טעם מסוים, כיוון שאין בחומר החקירה ראייה לכאורה לכך שידעו שהמשיב 1 נושא סכין".

בהמשך ציין השופט הסתייגות לגבי שני הנאשמים, כי אין ראיות "לביצוע מעשה טרור של ניסיון לרצח או חבלה בכוונה מחמירה", משמעות הדבר היא שהשופט קובע כי סיכויי ההרשעה בעבירה בה האשימה הפרקליטות את הנאשמים נמוכים, וכי סיכויי ההרשעה יתכנו בעבירה פחותה.

ביהמ"ש שלח את הנאשמים לשירות מבחן על מנת לבחון את שחרורם למעצר בית באיזוק אלקטרוני.

עו"ד עדי קידר המייצג חלק מהנאשמים מטעם ארגון חוננו מסר "החלטת בית המשפט שאנו מברכים עליה מבטאת את הקלות הבלתי נסבלת של בחירת הוראות חיקוק קשות שמציבות נאשמים בסיכון אדיר.

''במקרה הזה לקוח שלי הואשם בעבירה של ניסיון רצח, אך בית המשפט קובע כי אין ראיות לא לעבירה הזאת ואפילו לא לעבירה שמתחתיה, של חבלה בכוונה מחמירה, אלא עבירה קלה בהרבה. ולכן אנו מציעים לפרקליטות להיזהר ולהישמר בזמן שהם מגישים כתב אישום ולא ללכת אחרי הלך הרוח הציבורי".