בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: חזקי ברוך

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף בישיבת הסיעה את ממשלת בנט, ואמר כי הקואליציה הנוכחית דורסת את כל מה שהיה מקובל בכנסת במשך שנים.

"הזהרנו שאסור להפוך את המדינה לתלויה בתומכי טרור. תראו כמה מהר מוכח שזה נכון. עם ישראל כולו נוכח ביממה האחרונה ביכולת הסחיטה של תומכי הטרור ברע"מ ובכניעה המיידית של הממשלה שתלויה בהם לכל הצבעה'', אמר סמוטריץ'.

''שמעתי גורם בכיר בקואליציה שמסביר שרע"מ היא החרדים של הממשלה הזו. עזבו את ההשוואה הנואלת, זה בדיוק ההבדל בין ממשלה שתלויה במי שבבסיס חותרים לקידומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לממשלה שתלויה שמי ששאיפתם הפוכה לחלוטין.

''הקואליציה דורסת ברגל גסה את כל מה שהיה מקובל בכנסת במשך שנים. ח"כ מיכל וולדיגר ששמה את הטיפול בבריאות הנפש כאבן הראשה של פעילותה הפרלמנטרית הודרה מועדת הבריאות משיקולים פוליטיים קטנים''.

סמוטריץ' הוסיף: ''אמרנו שאי אפשר באמת לשים הכל בצד ולהקים ממשלה שקופה ערכית שתקפיא מצב, בגלל אין ספור שחקנים שימשיכו לחתור לקעקע את האופי היהודי והדמוקרטי של המדינה. והנה השלל רק של שבוע אחד.

''בג"ץ נוטל לעצמו סמכות לדון בחוקי יסוד ומקעקע את חוק יסוד הלאום באמצעות מכבסת מילים של "פרשנות מקיימת" שקורא גם אליו את השוויון המלאכותי.

''בג"ץ פוסל את התיקון לחוק הביטוח הלאומי ששולל קצבאות ממחבלים שיושבים בכלא הישראלי. בג"ץ פוגע בנשים ובחלשים ופוסל חוק שאיפשר פונדקאות בתשלום במשורה ורק לנשים בסוף גיל הפריון. הפרקליטות שוב מתנהלת כגילדה סגורה ששומרת על מינויים לא שוויוניים בשיטת חבר מביא חבר ומכניעה את הממשלה באמצעות שביתה פראית.

''שר האוצר מחליט, כביכול בתחום סמכות משרדו, לפגוע בלומדי תורה ובילדיהם בהחלטה ערכית פסולה ומעוותת. הפרוטקשן והאלימות בצפון נמשכים ומטילים חיתתם על תושבי האזור. וגם בתחום המאבק בקורונה הממשלה נכשלת ומאפשרת את המשך ההפקרות בנתב"ג שמביאה אותנו להתפרצות של התחלואה בצעדי ענק''.

סמוטריץ' הסביר את חשיבות החוק לשלילת אזרחות ממי שהורשעו במעשי טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה ומקבלים קצבה מעודדת טרור מהרשות הפלשתינית. "נמצאים איתנו כאן מי ששילמו ומשלמים באופן יום יומי את מחיר הטרור. אני מוריד בפניהם את הכובע על השליחות וההתגייסות למשימת החיים למנוע את המשפחה הבאה שתצטרף למועדון הכואב הזה.

"החוק הזה משקף קונצנזוס רחב של עם חפץ חיים ואמור להיות מוסכם על כל מי שמתנגד לטרור ומבקש לנהל נגדו מלחמת חורמה. ולכן זהו מבחנה של הקואליציה".

"אם כדבריהם רע"מ מתנגדת לטרור ושותפה למאבק של ישראל נגדו היא אמורה לתמוך בחוק הזה. מי שמתנגד לו תומך למעשה בטרור ומבקש לחזק את מבצעיו ולשמור על זכויותיהם. ממשלות ימין קודמות קידמו את חוק קיזוז משכורות המחבלים, את שלילת הקצבאות שבג"ץ פסל בשבוע שעבר ועוד ועוד כלים למאבק בטרור. התירוץ הקבוע של הקואליציה הזו "גם ביבי לא עשה" פשוט לא קיים הפעם''.

בסיום דבריו אמר סמוטריץ': ''הממשלה הזו תצטרך לבחור ביום רביעי האם היא בצד של הטרור או בצד של אזרחי ישראל''.