פגישת זום
פגישת זוםבאדיבות זום

משתתפי שיחות בזום נאלצים לעתים עבור על הקלטה מלאה של פגישה וירטואלית שהתפספסה, כדי להשלים פערים, גם כאשר הרבה מהתוכן לא רלוונטי או מעניין עבורם.

כעת, פלטפורמת ועידת הווידאו מציגה תכונה חדשה הנתמכת על ידי AI (בינה מלאכותית), ותציג עבורכם את הדגשים החשובים באמת מהפגישה המוקלטת.

בסיום המפגש מערכת ה-AI של זום תבחר באופן אוטומטי את החלקים החשובים ביותר בפגישה, ואף תאפשר למארח לבצע התאמות ועריכות לחלקים שה-AI סימנה כחשובים, כדי ליצור מהם הקלטה חדשה לחלוטין, כך שאנשים יוכלו לצפות בדיעבד הן בגרסה המלאה של הפגישה והן בגרסה המקוצרת המכילה את הנקודות החשובות בלבד.

עוד פיצ'ר שזום הכריזה עליו היום הוא מה שהם מכנים 'הגלריה החכמה' בZoom Rooms, שנתמכת גם היא על ידי בינה מלאכותית, ומאפשר ׳לייצר׳ עד שלושה זרמי וידאו ייחודיים לכל דובר בחדר (כמו שרואים בתמונה), כדי להציג כל אחד מהם טוב יותר. התכונות החדשות זמינות כרגע בגרסת הפרימיום, ונועדו לייעל את עידן המפגשים ההיברידיים, בהם חלק מהעובדים יכול לשבת בחדר ישיבות בחברה וחלק להשתתף בישיבות מהבית.

בנוסף, בינה מלאכותית משמשת כיום כמעט בכל פונקציה בזום, גם באלו שאנחנו כבר מכירים, כשלרוב המשתמש בקצה אפילו לא מודע לכך. דחיסת הווידאו, לדוגמה, מזהה את החלקים הרלוונטיים ביותר בתמונה וממקסמת את הרזולוציה של אותם אזורים. מאחר שאנשים נוטים להתמקד יותר בפנים מאשר ברקע, תכונה זו נותנת עדיפות לנושא כאשר רוחב הפס מוגבל.

המערכת מיישמת מודלים של למידת מכונה כמו נטרול רעש, איתור פעילות קולית, זיהוי רמקולים, שיפור דיבור וזיהוי מוסיקה וגם עיבוד השמע בזום נסמך על בינה מלאכותית, עם אלגוריתמים של Deep Learning המעבדים אותות שמע כדי לשפר את איכות השמע במהלך הפגישות.