בימים הקרובים תציין מדינת ישראל מלאת 16 שנים להתנתקות מחבל קטיף ומצפון השומרון. מרכז מורשת קטיף מקיים היום (שלישי) את כנס קטיף ה-7 לציון המאורע, במרכז מורשת בגין בירושלים.

במהלך הכנס יתקיימו פאנלים במגוון נושאים אקטואליים וכן מספר קטעי תאטרון דוקומנטריים המבוססים על מאורעות המפונים והמפנים בזמן ההתנתקות. הכנס בשיתוף ישראל היום, וישודר באתר ישראל היום, אתר ערוץ 7 ובפייסבוק והיוטיוב של מרכז קטיף.

הכנס נפתח בדברי ברכה של יו"ר המועצה הציבורית של מרכז קטיף הרב יצחק לוי. "לוקחים על עצמנו לצד העשייה לשימור סיפור קטיף משימה נוספת לעסוק בעניינים הקשורים לעם ישראל מתוך אחריות לאומית. נעסוק בנושאים עכשווים שהביאו לשינויי כיוון. אני מבקש לומר שזה בסדר לשנות כיוון, מותר, כשר תחבורה לשעבר אני אומר באחריות שאם משנים כיוון מהר מידי מתהפך".

"אם משנים כיוון מהר מידי עלולים לאבד ערכי יוסד של אהבת התורה אהבת הארץ אהבת העם. אם גורעים מהם אנחנו עלולים להתהפך. אנחנו לברר עם עצמו מה הם שינויי הכיוון. אנחנו באירוע חייבים להגביר אהבת ישראל בתוך השיח. זה ערך חשוב ובסיסי שחסר לאומה בימים אלה", דברי לוי.

לאחר מכן עיתונאית ישראל היום דניאל רוט אבנרי ראיינה את שר הבינוי והשיכון ירושלים והתפוצות חבר הקבינט זאב אלקין על ההתנתקות אז והיום.

הפאנל הראשון בכנס "שינוי כיוון" ידון במעבר אישי ציבור מצד אחד של המפה הפוליטית למשנהו. ינחה אותו איש התקשורת ג'קי לוי ויששתפו בו יו"ר תנועת הביטחוניסטים תא"ל (במיל) אמיר אביבי, דובר 'שלום עכשיו' שבתי בנדט ופובליציסטית 'ישראל היום' וגלי צה"ל עירית לינור.

פאנל נוסף "ציונות דתית: ניווט במסלולים מתנגשים" יבקש לעסוק בכיוונים הסותרים שהציונות הדתית הולכת אליה. בפאנל יטלו חלק יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן (ימינה), ח"כ משה (קינלי) טור פז (יש עתיד) ח"כ אורית סטרוק (מפלגת הציונות הדתית) וח"כ שלמה קרעי (הליכוד).

הפאנל האחרון יעסוק בחיים המשותפים בערים המעורבות בישראל, את הפאנל תנחה עיתונאית ישראל היום 'יפעת ארליך' וישתתפו בו חבר הגרעין התורני ביפו הרב עזרא היימן, רב הגרעין התורני בלוד הרב ישראל סמט והפעילה החברתית בלוד נעה מבורך.

לקראת סוף היום יתקיים ריאיון אחד על אחד עם יו"ר האופוזיציה יריב לוין על תפקידה של האופוזיציה במערכת הפוליטית בישראל. את היום יסכם מנכ"ל מרכז קטיף מוכי בטר.

בין הפאנלים ישולבו קטעי תיאטרון דוקומנטריים של היוצרת והבימאית צביה מרגליות.