רם בן ברק
רם בן ברקצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החוץ והביטחון הקבועה של הכנסת ה-24 החלה היום (שלישי) את פעילותה, בדיון בו אישרה מליאת הוועדה, פה אחד, את המלצת הוועדה המסדרת כי ח"כ רם בן ברק יכהן כיו"ר הוועדה.

מצד הקואליציה יכהנו בוועדה חברי הכנסת משה טור פז ונירה שפק (יש עתיד), ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ח"כ ניר אורבך (ימינה), ח"כ אמילי מואטי (העבודה), ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה), וח"כ יאיר גולן (מרצ).

סיעות האופוזיציה טרם העבירו את שמות החברים בוועדה, כאשר לליכוד שמורים חמישה מקומות, ולסיעות ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית שמור מקום אחד לכל סיעה.

ממלאי המקום הקבועים בוועדה הינם: ח"כ יוראי להב הרצנו וח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), ח"כ רות וסרמן לנדה (כחול לבן), ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה), ח"כ יוסי שיין (ישראל ביתנו), ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה), וח"כ מיכל רוזין (מרצ). לכל יתר חברי הוועדה יהיו ממלאי מקום קבועים כפי שיודיעו הסיעות.

לאחר אישור מינויו של ח"כ בן ברק, סיפר יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, לחברי הוועדה על המאמצים הרבים שהושקעו במשך חודש ימים כדי להגיע לגישור ופשרה עם האופוזיציה בנושא הרכב הוועדות, אך לאור חשיבותן של הוועדות, לא ניתן היה לעכב עוד את הקמתן. היו"ר אמר כי יש תמיד מקום להילחם, אך אין מקום להחרים, והביע צער על כך שחברי אופוזיציה לא הגיעו לדיון היום.

לאחר מכן בירך יו"ר הכנסת את יו"ר הוועדה: "רם ידידי, מזגך הנוח, וניסיונך העתיר בתפקידים לטובת מדינת ישראל, אין לי ספק שירוממו את הוועדה הזו. זו באמת אחת הוועדות החשובות, בה נקבעים גורלות של מדינת ישראל ועתיד עם ישראל בארצו. הוועדה הזו אינה רק חל מליבו הפועם של המשכן, אלא אחראית שלא נאבד את המדינה פעם נוספת ונצא לגלות. ידידי היקר, מאחל לך הצלחה מכל הלב".

יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק, אמר כי "אחרי מספר שבועות בתפקיד, אני יכול לומר בוודאות שזו ועדה מרתקת, עם יכולות השפעה ובקרה מאוד גדולות על מה שקורה כאן במדינה. מאוד שמח שעלה בחלקי לקבל את התפקיד בכנסת הזו, ועל חברי הוועדה המגוונים כאן – אלה עם ניסיון צבאי רב ואלה שבאים רעננים מבחוץ, ללא כל קיבעון. מאוד שמח ומודה לכולם על האמון".

הוא ציין כי לא יקים היום את כל ועדות המשנה, מתוך תקווה כי עד סוף השבוע סיעות האופוזיציה יעבירו את שמות חברי הוועדה מטעמן, וניתן יהיה להקים את וועדת באופן מסודר.