אחדות במאבק למניעת אלימות נגד נשים
אחדות במאבק למניעת אלימות נגד נשיםצילום: שגיא גבאי

חברות הכנסת קרן ברק (ליכוד) ומירב בן ארי (יש עתיד) קיימו הבוקר דיון דחוף בנושא העלייה במקרי האלימות במשפחה בעקבות דו״ח מבקר המדינה.

דוח המבקר שפורסם לאחרונה מציג נתונים מדאיגים: זינוק של 160% בשנה האחרונה ברצח של נשים על ידי בני זוגם. עלייה של 800% במספר הפניות למוקדי הרווחה בנושא אלימות במשפחה, במקביל לגידול של 22% במספר התיקים שנפתחו במשטרה.

בכנס הדחוף קראו חברות הכנסת קרן ברק ומירב בן-ארי לממשלת ישראל לצבוע את התקציב לתוכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה בבסיס התקציב הקרב ובא ולחתום על אמנת איסטנבול - אמנה בינלאומית למניעת אלימות נגד נשים ואלימות במשפחה.

בכנס השתתפו סגן השר לביטחון פנים, ח"כ יואב סגלוביץ (יש עתיד), שהודיע שהוא שותף מלא למאבק החשוב הזה, וכי הוא מחויב באופן אישי למצוא פתרונות ותקציבים לכל הסוגיות החשובות שהועלו בדיון.

חברת הכנסת קרן ברק הבהירה כי "הממצאים בדו״ח המבקר העלו את הצורך ביישום התכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה שאושרה כבר ב2017, ועדיין לא תוקצבה כראוי. מתוך 300 מיליון שקלים הוקצבו בפועל רק 128 מיליון - זהו דבר שלא מתקבל על הדעת. אין מחיר להצלת נפשות!".

חברת הכנסת מירב בן ארי הוסיפה "ממצאי הדו״ח מדאיגים מאוד, ממדיה של תופעת האלימות במשפחה רק ממשיכים לעלות. בתקופת הקורונה חלק מהבתים הפכו לחבית חומר נפץ והיינו עדים לעלייה משמעותית במקרי האלימות במשפחה.

המדינה אמנם הפנתה תקציבים לטיפול בנושא אך זה לא מספיק ויש עוד הרבה מה לעשות בעניין. אני סמוכה ובטוחה ששר הרווחה יקדם בימים הקרובים את החזרת התקציב לטובת התוכנית למניעת אלימות.
בנוסף, הופתעתי לגלות כי למרות שהעברתי הצעת חוק בעניין בכנסת ה20 ואף תקצבנו אותה בהתאם, עבור נשים יוצאות מקלט, רק 10% מהתקצוב נוצל! אני מודה לסגן השר ח"כ יואב סגלוביץ על השתתפותו בדיון, אמשיך לפעול ולקדם מתוך הכנסת את הנושא על מנת להוציא כמה שיותר נשים וילדים ממעגל האלימות".

מירי רזין, מנהלת החטיבה לשלטון מקומי במשרד המדינה גילתה בכנס כי הממצאים שעלו בדו"ח מבקר מדינה הצביעה על התגברותה של התופעה בתקופת מגפת הקורונה. לדבריה, הדו"ח מדגיש את החשיבות בשיתוף פעולה בין כלל הגופים הפועלים בתחום תוך שמירה על הרצף הטיפולי - הן בנפגעים והן בפוגעים - תוך תקצוב נאות והכשרה מתאימה למטפלים לטובת טיפול איכותי יותר שישחרר יותר משפחות ממעגל האלימות.