סרטון אנימציה לעסקים
סרטון אנימציה לעסקיםצילום: FREEPIK

בעלי עסקים מחפשים דרכים מקוריות, ועדיף ויראליות, לקדם את העסק או המוצר שלהם ולהגדיל את מעגל הלקוחות והמכירות שלהם. בתקופת הקורונה עסקים רבים, גם כאלו שהיו רחוקים מהעולם הדיגיטלי, נאלצו להתאים עצמם לעולם זה כדי לאפשר לפעילותם להימשך.

ובהתאם גם הפרסום והקידום של העסק הפך ברובו דיגיטלי, תוך שימוש במגוון רחב של כלי עזר דיגיטליים. ומאחר שכל העסקים פנו לאפיק זה, התוצאה היתה תחרות קשה במרחב הדיגיטלי על תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאלים.

אז איך עושים את זה? איך תופסים את תשומת הלב של הלקוחות בסביבה תחרותית?

התשובה הפשוטה היא: באמצעות סרטון אנימציה לעסק! עסקים רבים, מתאגידים רב-לאומיים ועד לעסקים קטנים ובתחילת דרכם, למדו בשנים האחרונות ובתקופת הקורונה ביתר שאת, שהדרך לתפוס את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי עוברת דרך סרטי תדמית איכותיים באנימציה.

סרט כזה, המבוצע היטב, תופס את העין של הלקוח הפוטנציאלי וגורם לו להיכנס לצפות בו, מעביר לו את המסר בצורה פשוטה וידידותית לצפיה, ובעיקר מניע את הצופה לפעולה מול העסק המפרסם, כדי ללמוד עוד על השירות או המוצר שנחשף אליהם בסרט.

על ידי כך, עסקים שעושים שימוש בסרטים חכמים כאלו, מצליחים להגדיל את היקפי המכירות במאות אחוזים.

מדוע דווקא אנימציה?

סרט אנימציה אפקטיבי יותר מסרט 'לייב' (מצולם), כמעט בכל המקרים:

1. סרטי אנימציה הם קלילים ומושכים את העין.

אנחנו מותקפים כל העת במדיות השונות בטקסטים, תמונות וסרטונים, כך שתוכן קליל יותר שמצריך מאיתנו פחות מאמץ כדי לצפות, להתחבר וליהנות ממנו, ינצח תמיד. כאלו הם סרטוני האנימציה, אשר מטבעם מהווים מעין אתנחתא קלה, ונותנים לצופה אפשרות לקלוט את המסר בצורה קלילה ומדויקת יותר, בלי מאמץ.

2. נוסטלגיה.

בכולנו נותר הילד שהוקסם בילדותו מדמויות מאוירות שקמות לנגד עיניו לחיים ומבצעות את הלא ייאמן. סרטוני אנימציה פורטים בין היתר על הנימים הללו של כולנו. הם מזכירים לנו נוסטלגיה מסויימת מהילדות, בין אם זה סרטי הקלאסיקה של דיסני הישנים והמוכרים כמו בת הים הקטנה ומלך האריות, ובין אם מתקופות אחרות בחיים. סרטוני תדמית באנימציה – בעיקר סרטונים באנימציה דו ממדית (מאוירת) - מעוררים בנו חיבור רגשי מיידי ולא מודע לאותה נוסטלגיה. לכן אנו הרבה יותר סקרנים ונכונים להשקיע את הזמן והקשב הדרוש כדי לצפות בהם, הגם שהם מעבירים מסרים שיווקיים, הדרכתיים, הסברתיים או אחרים.

3. עלות מול תועלת.

סרטי אנימציה לעסקים לרוב יהיו זולים יותר מהפקת סרטים רגילים, הדורשים צוות צילום, ליהוק, שחקנים, לוקיישנים וזמן יקר לטובת ימי צילום. זמן שלרוב בעלי העסקים - אין.
סרטי ה'לייב' (הסרטים 'הרגילים') עשויים למשוך הרבה קשב ולהפוך ויראליים, כאשר מושקעים בהם סכומי עתק לתשלום לסלבריטאים. אבל כאשר לעסק אין את תקציבי העתק הללו, הסרטים ה'רגילים' הופכים פחות אטרקטיביים לצופה ומהר מאוד הם מאבדים מומנטום. על כך, בשיקולי עלות-תועלת אין כל ספק שסרטוני תדמית באנימציה הם הפתרון הנכון והחכם. הן מבחינה תקציבית ובמיוחד מבחינת התועלת (האפקטיביות) שלהם.

4. סרטון אנימציה קטן, כלי שיווקי ענק שמשמש את העסק במשך שנים!

בעלי עסקים שמשכילים להיעזר בסרטוני אנימציה לטובת קידום העסק למעשה עושים משהו שונה ומיוחד יותר מאשר שיטות הקידום והפרסום המסורתיות (והמשעממות). כבר ראינו ששימוש באנימציה לרוב תופס יותר את תשומת הלב של קהל היעד ומצליח להעביר את המסרים בצורה היעילה ביותר.

אבל תועלת נוספת שיש לקחת בחשבון היא משך הזמן הארוך בו העסק יכול לעשות שימוש בסרטון. בשונה מסרט 'לייב' שהצופה מרגיש מייד בניואנסים הקטנים של לבוש, תסרוקת, גאדג'טים וכדומה שמופיעים בסרט, לאיזו שנה הוא שייך – האם הוא עדכני או שמראים לנו משהו מפעם, סרטוני אנימציה שנעשים חכם מתחמקים באלגנטיות מהמכשולים הללו ועל כן נשארים עדכניים במשך שנים על שנים.
כך לדוגמא, סרטון הבטיחות של אל על, ששימש נאמנה את החברה במשך עשור ועד היום נוסעים רבים זוכרים אותו (ואת ההוראות שניתנו בו) בחיבה.

סרטון אנימציה איכותי אחד יכול לעשות פלאים, תוך שהוא פונה אל הרגש של הלקוחות הפוטנציאליים, מדבר אל ליבם וגורם להם לבצע פעולה כגון יצירת קשר עם בעל העסק או רכישת שירות/מוצר. למעשה, זה עובד כל כך טוב עד שהחברות המובילות במשק בישראלי והעולמי החלו לעשות שימוש בסרטוני תדמית באנימציה ולהגיע כך אל קהל היעד שלהם. לדוגמה, בנק לאומי שמסביר ללקוחותיו בסרטון אנימציה קצבי וקליל על יתרונות הבנקאות הדיגיטלית של הבנק, כך שכל אחד יכול להתחבר ולהבין את המסר.

5. הפקת סרטון תדמית באנימציה עושים עם סטודיו איכותי

אם אתם בעלי עסק ורוצים להפיק סרטון אנימציה שלא יישכח ויעביר את המסר שלכם בצורה ברורה ומדויקת, לאפקטיביות מקסימלית, חשוב לפנות לסטודיו אנימציה מנוסה ומקצועי שילווה אתכם לאורך כל התהליך. למשל, סטודיו פיל אנימציה, מחלוצי האנימציה בישראל, שמזה 24 שנים מספק שירותים אלו ברמה הגבוהה ביותר לחברות הגדולות ביותר במשק הישראלי והאמריקאי וגם לסטארט-אפים ועסקים בתחילת דרכם.

חשוב! לפני ששוכרים את שירותיה של חברת אנימציה, עשו מחקר ראשוני ובדקו מה הניסיון של החברה, מי לקוחותיה, מה רמת שביעות רצונם מהחברה והצוות המוביל בה, מי עומד בראשה וכמובן קבעו פגישה להתרשמות ראשונית.