הרב שפיגל ותלמידי הישיבה
הרב שפיגל ותלמידי הישיבהצילום: ישיבת קול מבשר

הרב יוסי שריד ומייסדי קרית החינוך והישיבה התיכונית קול מבשר במבשרת ציון, פרסמו בימים אלה קריאת חירום להצלת הישיבה.

המכתב מתפרסם בעקבות ניסיונות להשתלט על הנדל"ן של קרית הישיבה תוך פגיעה בישיבה. בימים אלה יצאה הישיבה בפרויקט גיוס המונים כדי לחזק את הישיבה.

המכתב המלא:

זכינו ש-61 שנים אנחנו נושאים יחד במפעל גדול של חינוך יחודי וישיבה תיכונית.

ראשית דרכנו המשותפת בשנת תש"כ (1960) בישיבה החקלאית במחיצתו של מחנך דגול הרב שלמה צוקרמן זצ"ל. בשנת תשכ"ג (1963) הקמנו את הישיבה התיכונית בכפר מימון והיינו שם שבע שנים ברוכות. בשנת תש"ל (1970) הקמנו במבשרת ציון את קרית החינוך והישיבה התיכונית "קול מבשר".

תומכים בישיבה החקלאית קול מבשר >>

עד היום אנחנו מלווים את הישיבה התיכונית כחברי עמותה וכשומרים על ייחודה. הישיבה מעורכת ומצליחה, בזכות הצוות החינוכי המעולה בראשות הרב צבי שפיגל ראש הישיבה, שהוא דמות חינוכית מרשימה. בשנים האחרונות נפגעת הישיבה התיכונית על ידי מוסדות ואנשים ששילבנו בקרית החינוך שלנו. אנשים כפויי טובה חברו יחדיו וכשבראשם פושטי רגל מוכרזים, והמה החליטו שיש להפוך את קרית החינוך לנדל"ן ולעשותה ל"עמותת נכסים" (כך היא מוגדרת) שייעודה השכרת מבנים.

הישיבה בשנים הראשונות
הישיבה בשנים הראשונותצילום: ישיבת קול מבשר

מזה כמה שנים שהלכו בדרכים שפלות וחמדה נפשם גם את מבנה הישיבה התיכונית והם פועלים לעוקרה ולרשת את מבניה. האנשים הנ"ל בחרו להשיג את מבוקשם על ידי גרירת הישיבה התיכונית ואנשי הקהילה לבתי משפט, שהם מסתייעים מכספים רבים הבאים מגורמים בחו"ל, שעושים זאת למטרות רווח.

לא יכולנו לעמוד מנגד, אנחנו עושים את כל שביכולתנו לעצור את המזימה המכאיבה. איתנו במאבק אנשי הקהילה שגם נפגעים מנחת זרועם. אנחנו כולנו יחד קוראים למסירת ניהול הקריה בידיים אחראיות, אמינות ומנוסות ומוכרות על ידי משרד החינוך, הרשות המקומית ומוסדות התורה.

על המכתב חתומים: יוסי שריד, אליהו סופר, שבתאי זליקוביץ', מייסדי קרית חינוך מבשרת ציון והישיבה התיכונית קול מבשר.

תומכים בישיבה החקלאית קול מבשר >>

הישיבה התיכונית קול מבשר
הישיבה התיכונית קול מבשרצילום: ישיבת קול מבשר