מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Hadas Parush/Flash90

הקואליציה הודיעה (רביעי) כי החליטה לדחות בשבועיים את ההצבעה על חוק הקנאביס עקב בקשתו של ח"כ מנסור עבאס, ראש הרשימה הערבית המאוחדת (המפלגה האסלאמית) לבחינה מחודשת של הנושא.

במהלך הדיון במליאה אמר חה"כ עבאס, "אנחנו רוצים לבחון את ההשלכות של החוק על החברה עצמה. אנחנו נגד שימוש בקנביס אבל מתוך השותפות בממשלה נדון בנושא".

בראיון לאתר האינטרנט הערבי ישראלי "פאנט" אמר חה"כ עבאס, כי "לא עומדת בפנינו אפשרות לקבל או לדחות (את החוק). עמדתנו הפוליטית מאפשרת לנו לשנות את מהלך הדברים ולהשפיע על מהות העניינים".

לדברי חה"כ עבאס, "העמדה ביחס לקנאביס היא עמדה לגיטימית. אין שינוי או תמורה. מדובר (בעמדה הנקבעת ע"י) ההלכה והדת (האסלאם) על פי (קריטריון של) מותר ואסור".

חוק הקנאביס, אמר חה"כ עבאס, "עוסק בהיבטים אחרים שאינם (קשורים) לשאלה (אם הקנאביס) מותר או אסור, ולכן אנו מעוניינים בארכה כדי להביא לשינויים (בחוק) שישרתו את החברה (הערבית) שלנו ואת הצעירים שלנו, ולהגן על החברה שלנו הערבית מסמים האלה והשפעותיהם".

מדברים אלה עולה, כי חה"כ עבאס נכון להגיע בתנאים מסוימים להבנה עם שאר מפלגות הקואליציה על נוסח מתוקן של חוק הקנאביס באופן שלא יעמוד בסתירה להלכה האסלאמית האוסרת על שימוש בסמים.