משאיות. אילוסטרציה
משאיות. אילוסטרציה פלאש 90

הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות", יוסי יהושע, חושף כי מבצע שומר החומות שגרם להתקוממות של ערביי ישראל יצר בעיה חמורה מאוד ומסוכנת לצה"ל בתחום ההיסעים וההובלות של כלים כבדים ובהם טנקים, "נמרים" וגם אוטובוסים להסעת חיילים בחירום.

חלק גדול מהנהגים בחברות ההיסעים וממפעילי הציוד המכני הכבד הם ערבים שלא התייצבו למשימות. מתוך 500 נהגים הגיעו 40 בלבד.

צה''ל נאלץ לגייס נהגים מיחידות אחרות לטובת המשימות הקריטיות כמו למשל הובלת טנקים ונגמ"שים מהגולן לרצועת עזה.

ראש אגף הלוגיסטיקה, האלוף איציק תורג'מן, יציג את התחקיר בנושא לרמטכ"ל אביב כוכבי בעוד שבועיים, וצה"ל יצטרך למצוא לכך פתרון.

''קל לשער מה היה קורה אם הייתה פורצת מלחמה בחזית צפונית, והצבא היה נזקק לעוד מאות רבות של נהגים בחירום", כתב העיתונאי יוסי יהושע וציין כי באיגוד המובילים מתריעים כבר שנים רבות על מחסור גדול בנהגי רכב כבד בשגרה, ובייחוד בעת מצב חירום של מבצע צבאי.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו