יו"ר הכנסת, מיקי לוי
יו"ר הכנסת, מיקי לויצילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

נוכח העלייה בהיקפי התחלואה הכללית בארץ בשל נגיף הקורונה החליט יו״ר הכנסת מיקי לוי על ריחוק חברתי במליאת הכנסת.

כפועל יוצא מהחלטה זו ישונה מיקום ישיבתם של חברות וחברי הכנסת במליאה, מרווח בטוח יפריד בין ח״כ אחד למשנהו וכפי שהיה בעבר, יוכשרו מחדש יציעי המליאה במפלס העליון לישיבתם ותפקודם המלא של חברי הכנסת באופן שיבטיח את יכולתם לנאום ולהצביע באופן אישי וממוחשב.

באולמות ״ירושלים״ ו״נגב״, בהם נערכים אירועים רבי משתתפים באופן יחסי, לצד וועדות מיוחדות, יותקנו מחדש חוצצים שיפרידו בין הנוכחים בשולחן ויבטיחו את שמירתו של המרווח הבטוח.

בהודעה ששלח היום יו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי, לחברי הכנסת מבהיר היו״ר, "לנוכח עליית התחלואה בקורונה ולנוכח הצורך לשמור על בריאות חברי הכנסת, עובדי/ות הכנסת ובאי הבית, הוריתי היום על מספר הנחיות לצמצום הנוכחים ויציאת מגבלות של ריחוק במשכן. בין מגבלות אלה החזרת החוצצים באולמות ירושלים ונגב וכן הפרדת כיסא בין מושבי חברי הכנסת במליאה. לשם כך תיערך פריסה מחודשת באולם המליאה שתאפשר לחברי הכנסת הצבעה באופן ממוחשב ממושבם ביציעי המליאה".

מוקדם יותר פורסם כי עקב התחלואה הגבוהה בזן דלתא מתכוונת הממשלה להחמיר את ההנחיות לטסים לחו"ל. מיום שישי הבא, יצטרפו ספרד וקירגיזסטן לרשימת המדינות בסיכון מרבי שהטיסה אליהן אסורה. כמו כן, מעוד שבוע תחול אזהרת מסע חמורה על בריטניה, קפריסין, טורקיה וגיאורגיה. כל מי שישוב ממדינות אלו יידרש להיכנס לבידוד מלא של שבוע.

מהיום מחויב כל נוסע השב מחו"ל (כולל מחוסנים ומחלימים) להיכנס לבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תשובה שלילית לבדיקת הקורונה שבוצעה במעבר הגבול.

נכון להיום, הטיסה למדינות הבאות אסורה עד להודעה חדשה: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן. כאמור, מיום שישי הבא יצטרפו לרשימה ספרד וקירגיזסטן.