אוהדי איטליה, שוב אחראים להדבקה המונית?
אוהדי איטליה, שוב אחראים להדבקה המונית?צילום: רויטרס

נמצא מקור ההדבקה? בזמן שבישראל נכנסים מחדש לגל של התפרצות נגיף הקורונה, בפעם הרביעית ולאחר שכבר נדמה היה שהחיסונים הצליחו להשפיע ולהחזיר את שגרת החיים במדינה לקדמותה, יש מי שמצביעים על מקור הבעיה והגורם להתפרצות הנגיף המידבק שוב בארץ.

על פי נתוני משרד הבריאות, חלק לא מועט ממי שנמצאו כחיוביים לנגיף הינם ישראליים שבילו בשבוע שעבר בלונדון, בירת אנגליה, עת צפו יחד עם עשרות אלפי אוהדים מכל העולם בשלבים המכריעים של אליפות אירופה בכדורגל שהתקיימה באצטדיון וומבלי שבאנגליה.

על פי הנתונים עולה כי עשרות ישראליים שצפו במשחקי חצי גמר וגמר הטורניר היוקרתי והספיקו לחזור לארץ, נמצאו חיוביים לנגיף ונדמה כי מקור ההידבקות היה באצטדיון הביתי של נבחרת אנגליה, סגנית אלופת אירופה הטריה.

אוהדים ישראלים שנמצאו חיוביים לנגיף כבר בבדיקה שביצעו לפני הטיסה לישראל נשארו בבידוד בלונדון, בעוד חלק אחר ולא קטן נמצא חיובי אחרי הנחיתה ובדיקה שבוצעה בארץ.

זו לא הפעם הראשונה בה עולה חשד כי קיום משחק באצטדיונה הביתי של נבחרת אנגליה גרם להדבקה המונית בנגיף המבהיל, כאשר בסקוטלנד טענו כי כ-400 אוהדים שחזרו מהמשחק מול אנגליה במסגרת שלב הבתים, נמצאו חיוביים לנגיף מיד לאחר שחזרו למדינה.

כזכור, זו גם לא הפעם הראשונה בה עולה חשד כי קיום משחק כדורגל גורם להתפרצות נגיף הקורונה, כאשר לפני למעלה משנה, כאשר הנגיף היה רק בתחילתו, נטען כי משחק הכדורגל בין אטאלנטה האיטלקית לוולנסיה הספרדית במסגרת ליגת האלופות, שימש כמקדם הדבקה המוני שלמעשה הכניס ביתר שאת את הנגיף המבהיל לספרד והתפשט עוד יותר ברחבי איטליה מוכת הקורונה.