שחקני חיפה. ייכנסו לבידוד?
שחקני חיפה. ייכנסו לבידוד?צילום: ניב כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

אלופת ליגת העל בכדורגל תיכנס לבידוד? בעוד שבוע בדיוק ייכנסו לתוקפן ההגבלות וההנחיות החדשות לישראלים החוזרים מחו"ל, כאשר לא מעט מדינות סומנו על ידי ממשלת ישראל ככאלה בעלות אחוז נדבקים גבוה ומסוכנות למסע בשל התפרצות נגיף הקורונה ועל כן החוזרים מהשהות במדינות אלו יחוייבו מיד עם נחיתתם בישראל להיכנס לבידוד.

אחת מאותן מדינות שסומנה היא לא אחרת מאשר גיאורגיה, שהצטרפה אל בריטניה, קפריסין וטורקיה בהנחיות החדשות.

ראשי הכדורגל הישראלי עוקבים בדאגה אחר ההנחיות החדשות, כאשר באותו יום שישי תחזור אלופת ליגת העל בכדורגל, מכבי חיפה ממשחק מול טיביליסי הגיאורגית המקומית במסגרת מפעל הכדורגל החדש, הקונפרנס-ליג.

הירוקים מחיפה שהודחו רק השבוע במבוכה גדולה כבר במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות, תשחק מול דינמו טביליסי המקומית ביום חמישי בערב וביום שישי, מיד עם תחילת תוקפן של ההנחיות החדשות, אמורה זו לנחות בישראל.

אם אכן תחוייב חיפה על שלל שחקניה ואנשיה להיכנס לבידוד, היא לא תוכל לקיים את משחק אלוף האלופים אשר תוכנן ליום ראשון ויפגיש אותה מול מחזיקת הגביע וסגניתה, היריבה המושבעת, מכבי ת"א.

במנהלת הליגות ובמכבי חיפה מקווים כי בממשלה יחריגו אותם מההנחיות החדשות כאשר שם מקיימים את כל הבדיקות הנדרשות לפי המתווה המחמיר של אופ"א, לפני היציאה לארץ, במדינת היעד ובחזור, ומקווים כי זה יוכל לאפשר את החרגתם מהמגבלות החדשות.

יש לציין כי במקרים דומים בשנה האחרונה אכן קבוצות שייצגו את ישראל באירופה ועמדו תחת התקנים המחמירים של אופ"א קיבלו את הפטור מחובת בידוד בניגוד לאזרחים רבים ויש להאמין כי כך יקרה גם הפעם אך בשלב זה הכל יכול לקרות וכל החלטה ניתנת לשינוי ברגע האחרון.