גלית דיסטל אטבריאן
גלית דיסטל אטבריאןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חשבון הפייסבוק של חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) נחסם לאחר שכתבה למרצה באוניברסיטה העברית שיש הלימה בין כיעורו הפנימי לחיצוני.

דיסטל אטבריאן שלחה הודעת וואטסאפ למנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני וכתבה: "הי עדי, הרגע פייסבוק חסמה אותי. הסיבה - מרצה מהאוניברסיטה העברית הציע לי לפקוד אנסים לליכוד. מכיוון שמדובר בהטרדה מיזוגנית ומזעזעת הגבתי לו שיש הלימה בין כיעורו הפנימי לחיצוני. ועל זה נחסמתי. הוא לא''.

ח"כ דיסטל אטבריאל שאלה את המנכ''לית "האם זה נראה הגיוני לחסום נבחרת ציבור שמגיבה להטרדה מינית? אלה עם כללי הקהילה השלכם? אשמח מאוד לתשובתך המהירה".

נציין כי הצעת החוק של דיסטל אטבריאל לשקיפות מדיניות החסימה בפייסבוק תעמוד על שולחן ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. "יכול להיות שהחסימה שלי היא סוג של מבצע 'הקש בגג' מצד פייסבוק כדי שאלמד את מקומי בענייני חקיקה? יכול להיות בהחלט'', אמרה חברת הכנסת.

אשת התקשורת עירית לינור הגיבה לחסימתה של ח"כ דיסטל: ''זו לא הפעם הראשונה שגלית נחסמת בפייסבוק, אבל זו הפעם הראשונה שהיא נחסמת בתור חברת כנסת. ברכות לכל מי שעוסק במלאכת הריפוי, האיחוי וחופש הביטוי.

''כמובן ייתכן שאין לכל זה קשר לתלונות של שמאלנים, אלא להצעת חוק שח"כ דיסטל-אטבריאן מתכוונת להגיש בשבוע הבא בנוגע למדיניות החסימות של פייסבוק. קשה לדעת בימינו. וברוח תשעה באב - זו ממש לא שנאת חינם. זו שנאה של הביוקר'', כתבה לינור.