להשתתפות בפרויקט בניית בית הכנסת לחץ כאן

בלבה של ירושלים, סמוך ונראה למקום המקדש, במרומי הר הזיתים שוכנת לה שכונת מעלה הזיתים. השכונה נוסדה לפני 23 שנים ומתגוררות בה כיום קרוב ל-150 משפחות. מאות ילדים ובני נוער המקיימים יום יום את נבואת זכריה 'וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ'.

מעלה הזיתים היא הגדולה והמשמעותית שבשכונות היהודיות ממזרח לעיר העתיקה. במקום פועל כולל ללימוד קדשים, חמישה גני ילדים ופעוטונים, מקווה טהרה מפואר, ובעיקר קהילה חזקה ואידיאליסטית.

במהלך השנים התפתחה מעלה הזיתים לשלב ב', למעלות דוד ולקדמא. זאת, על אף אירועים בטחוניים קשים שכללו ידויי אבנים, בקת"בים וירי זיקוקים לתוך בתי התושבים.

למרות כל אלו, ב"ה השכונה ממשיכה להתפתח, ומחזקת בעצם קיומה את ההגנה והשמירה על הר הזיתים, בית העלמין היהודי העתיק בעולם, ומחזקת את הריבונות הישראלית באיזור.

בבנין השכונה בא גם לידי ביטוי העצמת המעורבות הממשלתית בכל תחומי החיים. שירותי עירייה, דואר, אגד, חברת החשמל הישראלית, תיירות פנים ועוד ועוד. ריבנות הלכה למעשה.

מעלה הזיתים
מעלה הזיתיםצילום: אברהם בניטה

"פאר תחת אפר"

מפעל הדגל עליו שוקדים בימים אלו הוא חנוכת בית הכנסת החדש. תחת האפר של החורבן ותחת האפר של פרעות הערבים, לפני מספר שנים הונחה הונחה אבן הפינה לבית כנסת הגדול הצופה אל הר הבית.

הבניין המרשים מתנוסס לגובה 5 קומות ושני בתי הכנסת שלו צופים ממש אל מקום קודש הקדשים. בבניין נבנו גם אולמות לימוד וספריה, ובעז"ה יישמעו ממנו קולות של תורה ותפילה בכל ימות השנה, כיאה לירושלים של מעלה.

דוקא בתשעה באב, זה הזמן לחזק ולהתחזק בהוספת אבן אחת בבניינה של ירושלים ובכך נוסיף נחמה ונקרב את הישועה.