Ben & Jerry's
Ben & Jerry'sצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הבוקר (שלישי) עם מנכ"ל חברת יוניליוור, אלן ז’ופ, המחזיקה בבעלות על חברת בן אנד ג’ריס שהודיעה כי לא תשווק תוצרת לאזור יהודה ושומרון משום שמדובר לטענתה ב'שטחים פלסטיניים כבושים'.

בנט הבהיר למנכ"ל החברה כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה של בן אנד ג׳ריס להחרים את ישראל, והוסיף כי בסופו של דבר מדובר בחברת בת של יוניליוור שנקטה בצעד אנטי ישראלי מובהק.

ראש הממשלה הדגיש, כי "מבחינתה של מדינת ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה".

מוקדם יותר שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן מכתב דחוף ל-35 מושלים של מדינות שונות בארה"ב, בהן קיימים חוקים נגד ה-BDS ונגד החרמת ישראל.

במכתבו ביקש השגריר ארדן ממושלי המדינות לנקוט בצעדים נגד חברת בן אנד ג'ריס מתוקף החוקים שנחקקו במדינות אלה בשנים האחרונות, וציין כי ההחלטה היא החלטה אנטי ישראלית המפלה לרעה את אזרחי ישראל, אך היא גם פוגעת באוכלוסייה הפלסטינית המתגוררת ביהודה ושומרון.

לפיד: ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה לאנטישמיותדוברות

השגריר ארדן הזכיר למושלים, אשר יחד איתם פעל בעבר (2018) כשר לנושאים אסטרטגיים, שגם אז הלחץ המשותף של מדינת ישראל, יהדות ארצות הברית ומושלי המדינות- גרם לחברת Airbnb להפוך החלטה דומה.

"בעוד מדינות ערב מבטלות את החרם על ישראל וחותמות על הסכמי שלום עם ישראל, ושיתוף הפעולה באזורנו הולך וגדל, לא מתקבל על הדעת שחברות אמריקאיות עם אג'נדות רדיקליות יצאו נגד מדיניות ארצות הברית ויפעלו נגד נורמליזציה ושלום", כתב ארדן למושלים.

הוא הוסיף, "אני מאמין שיש לנקוט בפעולת נגד מהירה ונחושה נגד כל מי שמחרים אותנו כדי להתמודד עם פעולות כה מפלות וחסרות צדק. עלינו לעמוד מאוחדים ולהעביר מסר חד משמעי שלא נסבול התנהלות כזו של חברות מסחריות".

ארדן אמר: ''אנחנו נבהיר לבן אנד ג׳ריס שלהחלטה הבזויה שלהם תהיינה השלכות. אלחם בזירה הבינלאומית כנגד כל שונאי ומחרימי ישראל''.