אילוסטרציה
אילוסטרציהIstock

לאחר התייעצויות עם גורמי המקצוע ודיונים בהם הוצגו העמדות השונות, החליטה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לפנות לוועדת הכלכלה בכנסת על מנת לדחות את כניסת החובה להתקנת מערכת לשכחת ילדות וילדים שנקבעה בתקופת שרת התחבורה הקודמת, עד לחודש יוני 2022.

הדחייה נועדה על מנת לבחון את הדרכים החלופיות לאפשר קיומן של מערכות מסוג זה, תוך התחשבות בצרכי הנהגות והנהגים בהיבטים השונים.

השרה מיכאלי הסבירה כי "ילדות וילדים שנשכחים ברכב זוהי תופעה כואבת ונוראית, ואני קוראת לכל ההורים - התמקדו בילדיכם, והימנעו מהסחות הדעת השונות, ובעיקר מאלה הנגרמות מהשימוש בטלפונים סלולריים".

"משרד התחבורה שם בראש ובראשונה הצלת חיים כמטרה עליונה. עם זאת, האופן בו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים כדי שהיא תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים. על כן, החלטתי לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את כניסת התקנות לתוקף לחודש יוני 2022", דברי מיכאלי.

המועצה לשלום הילד הגיבה להחלטה לדחות את חובת התקנת מערכת נגד שכחת ילדים ברכב: "ההחלטה שצריכה הייתה להתקבל היא כניסה של התקנות לתוקף, תוך שינוי והתאמה של נושאים הדורשים זאת. דחיית התקנה היא לא הפתרון הנכון, והיא תעלה בחיים של ילדים".