שמואל נמירובסקי ואשתו
שמואל נמירובסקי ואשתוצילום: באדיבות המצולם

מחר יתארח באימון השבועי של פרויקט 252 המאמן שמואל נמירובסקי, והשבוע: התחושות והחששות שלנו במעבר מהדייט הראשון והשני - לעבר שלב הביניים והמתקדם יותר.

לדברי נמירובסקי, לרוב זהו השלב בו אנו שואלים את עצמינו ומנסים לחוש האם 'זה זה' או לא זה, כאשר מה שקורה הוא, שההתנהלות וקבלת ההחלטות בתוך הקשר נעשית עבורנו מסורבלת ומבלבלת משהו, ומלווה בעיקר בהרבה תחושות ורגשות ומגיעה פחות ממקום רציונלי ומחושב.

"חשוב להבין את חשיבות ההתנהלות שלנו בתחילת הקשר - לפי אמות מידה מושכלות" מדגיש נמירובסקי, "ולא רק על סמך תחושות ו'פרפרים בבטן'. ההתלהבות שלנו בתחילת הקשר היא מבורכת, ונועדה כדי לגרום לנו להניע את המהלך הזה של להכיר, להיפתח, ולבנות קשר. יחד עם זאת עלינו לזכור, שבמהלך הזמן מה שיקבע את חוזקה ויציבותה של הזוגיות שלנו - הם לא הרגשות איתם באנו לקשר אלא המבחנים המהותיים יותר של מטרות, ערכים ועבודה משותפת.

"הדבר*** בו אני רוצה למקד את התרגול" מציין נמירובסקי "היא היכולת שלנו לבחון מה באמת נכון לנו, ולא רק מה מרגיש לנו כך. באמצעות בחינה של כמה פרמטרים בדינמיקה של הקשר נוכל לזהות כבר בשלבים הראשונים יחסית עד כמה ההתאמה שלנו היא רחבה, מעמיקה ובעלת פוטנציאל ממשי להתקדם איתו הלאה.

"אנו נרחיב על כמה נקודות עיקריות שיתנו לנו זוית נכונה יותר להתמצאות שלנו בתוך התהליך ואציין כמה מהם:
אותנטיות - עד כמה אנחנו מרגישים חופשיים ומשוחררים כשאנו בחברת בן/ת הזוג. פחות עוטים עלינו מסיכות, ופוחדים מעשיית טעויות ו'פאדיחות', אותנטיות היא פרמטר חשוב בקשר.
מכנה משותף - זה תמיד טוב למצוא מכנה משותף בבן זוג, זה עושה תחושה טובה ומוסיף אוירה נעימה. רק צריך לשים לב להבדל בין מכנה משותף כמו תחביבים, טעם באוכל, מקומות בילוי ופלייליסט, לבין דברים מהותיים וערכיים שעליהם נבנה את המטרות שלנו לחיים, ונבסס את הקשר העמוק בעתיד.
התנהלות - נראה כיצד נוכל לבחון גם קשר שנמצא בתחילתו - את ההתנהלות של בן/ת הזוג ברגעים פחות יפים. מה תהיה התגובה במקרים של חילוקי דעות או היעלבויות וכדומה, תגובות קיצוניות ו'שוברות כלים' עלולות להעיד על חוסר התאמה בקשר.
"אנו נדבר על כל אלה ועל זויות נוספות שעלינו לבחון בתחילת בניית הזוגיות - באימון המלא שיימסר מחר לחברי התכנית.

בתוך כך, נמשכת ההתעניינות הרבה סביב הכנס המדובר של הקיץ:
מפגש "עת לאהוב" מבית פרויקט 252. גבי דניאל, ממפיקי הערב לערוץ 7 על ההכנות לקראת המפגש ביום שלישי הבא במרכז שלווה בירושלים:

"האמת היא שאנחנו מופתעים מהעירנות של ציבור הרווקים סביב הכנס, ומלאי הכרטיסים למפגש אוזל מהר משצפינו. ההתרגשות אצלנו בשיאה, וכמובן שאנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת להשלים את כל ההכנות וההפתעות שאנו מתכננים עבור באי המפגש, בתקווה ובציפיה שהתוכן האיכותי שנספק יקדם כל אחד ואחת לעבר מציאת החצי השני שלו בקלות ובמהירות".

עדיין לא בפנים? שריינו מקום עכשיו לכנס ט"ו באב הגדול של הקיץ >>