רמי לוי ואבי כץ
רמי לוי ואבי כץצילום: דוברות

רמי לוי ואבי כץ בשיתוף חברת הסטארטאפ "CYB-ORG AUTO SHOP", השיקו את Q - רשת חנויות ללא קופה המבוססות על קניה אוטונומית.

אופן הקנייה יתנהל כך: הלקוח מבצע הרשמה חד פעמית באמצעות מערכת זיהוי ביומטרית של טביעת אצבע המאפשרת לו כניסה לכל חנויות הרשת ברחבי הארץ.

הזיהוי הביומטרי משמש לפתיחת הארונות ולקיחה או החזרת מוצרים למדף, כאשר בסיום התהליך, מחויב הלקוח על הפריטים שאסף וחשבונית נשלחת אליו באמצעות סמס.

קונספט הרשת החדשנית Q יציע את כל מגוון המוצרים הקיימים ברשתות המרקט - מגוון רחב של מוצרי ירקות ופירות ארוזים, מוצרי בשר מצוננים וקפואים, מוצרי חלב טריים, מוצרי פארם וטבע ואף coffee to go - מוצרי קפה טריים. הכל אוטומטי לחלוטין!

הרשת החדשה מהווה פריצת דרך בעולם הקמעונאות באמצעות פתרונות מבוססי אוטומציה ורובוטיקה, בשפה העברית, אנגלית, רוסית וערבית. הפיתוח החדשני מאפשר הטמעה והקמה מהירה וחסכונית של סניפים אוטומטים בערים, בישובים מרוחקים, במתחמי עבודה ומרכזי סחר גדולים, תוך יצירת פתרונות חדשניים, חסכוניים מבחינת עלות הקמה ותפעול.

בנוסף לחיסכון בזמם של הלקוחות, המערכות מזהות מחסור במוצרים ומזמינות מלאי חדש באופן אוטומטי. בנוסף, הן מנתחות את מספר המוצרים אותם לקוחות מחזירים ומזהות את המוצרים המועדפים על הלקוחות, ובכך המערכת מצמצמת עלויות בהזמנת סחורה חדשה.

החנויות האוטונומיות, של Q מאפשרות הקמת סניפים במחיר אטרקטיבי גם בישובים קטנים ומתחמי עבודה, בהם לא משתלם לפתוח חנויות רגילות המבוססות על כח אדם המתפעל אותן .

מערכת הסחר של Q, פותחה על ידי הסטארט אפ ""CYB-ORG AUTO SHOP" של היזם ארז גור ובניגוד למערכת של אמזון העושה שימוש במצלמות ואלגוריתמים, המערכת החדשנית עושה שימוש בחיישני שקילה וראיית מכונה.

החנות כולה מרושתת באמצעים טכנולוגים חכמים. מנגנון הקניה עושה שימוש במערכת ארונות שקופים ומקררים מבוססי טכנולוגיה של שקילה המזהה את הלקוח שלקח את המוצרים. המדפים החכמים המותקנים במדפים, מזהים את המוצרים שנלקחו והוחזרו ממנו, המערכת המתקדמת לניהול ושליטה בנעשה בסניף, כוללת גם מעקב אחר לוגיסטיקה, מלאים סליקה וחיוב הלקוחות.

אבי כץ המוביל את המיזם אמר: "העשייה מרגשת במיוחד היות ולא כל יום זוכים לפרוץ דרך 'משנה משחק' (game changer) ברמה בינלאומית בשוק הקמעונאות. מדובר בטכנולוגיה חדשנית שבכוחה לייצר טרנספורמציה של ממש בעולם הקמעונאות, יחד עם קבוצת משקיעים, רכשנו את כל כושר הייצור של חברת "CYB-ORG AUTO SHOP" הישראלית לשנתיים הקרובות. מדובר על עסקה בהיקף ראשוני של 64 מיליון ש"ח".