נחמן שי
נחמן שיצילום: עדי גפן/TPS

שר התפוצות נחמן שי פנה הבוקר (ג') לעשרות ראשי ארגונים יהודים ופרו ישראלים ברחבי ארה"ב, העומדים בקשר מתמיד ובשיתוף פעולה עם משרד התפוצות, בבקשה להירתם למאמץ הישראלי והבין לאומי בגינוי ההחלטה המקוממת של חברת בן אנד ג'ריס ותאגיד יוניליבר העולמי להחרים את יהודה ושומרון.

במכתב שנשלח לארגונים, בהם JFNA, ADL, AIPAC,IAC וגופים מרכזיים נוספים בארה"ב, ציין השר כי השפעת ההחלטה היא מעבר לשאלה האם תושבי אפרת או אריאל יוכלו לרכוש את הגלידה המדוברת.

''החלטה זו היא הידרדרות במדרון חלקלק העלול לפתוח פתח לחברות וגופים נוספים לבוא בעקבות חברת בן אנד ג'ריס העולמית ולהיכנע ללחצים אנטי ישראלים''.

עוד הוסיף השר במכתבו כי מדינת ישראל כבר למודת ניסיונות חרם, בעיקר מהכיוון האירופאי, אך במבט לאחור מבינים כל הצדדים כי החלטות אלה אינן תורמות באופן מעשי לפתרון הסכסוך ואין בהן שום תועלת.

שר התפוצות שי: "הקונפליקט הישראלי- פלסטיני לא ייפתר בעזרת מיכל שמנת מתוקה עם שבבי צ'אנקי מאנקי, להחלטה כזו אין שום הצדקה וביסוס מלבד כניעה ללחצים אנטישמים ואנטי ישראלים. ישראל תפעל בשני מישורים – הציבורי, הפעלת לחץ וגינוי פומבי מגורמים בארץ ובארה"ב, והמשפטי. לא נעצור עד שנהפוך את ההחלטה על פיה, ולאחר מכן, נפיק לקחים ארוכי טווח כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד".