בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה היום בעו"ד אפרת גרינבוים לתפקיד מנהלת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

עו"ד גרינבוים, המכהנת כיום כמנהלת שתי מחלקות בפרקליטות מחוז חיפה (פלילי), תחליף בתפקיד את עו"ד יובל קפלינסקי, המסיים כהונה בת 8 שנים כמנהל המחלקה.

חברי ועדת המכרזים שבחרה בגרינבוים היו השופטת בדימוס שולמית דותן (יו"ר); פרקליט המדינה, עמית איסמן; ראש הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד מיכאל אטלן; ויו"ר ועד הפרקליטים, אורית קורין.

עו"ד גרינבוים (49), ילידת ברית המועצות לשעבר ותושבת חיפה, נשואה ואם לשלושה ילדים, היא בעלת תואר ראשון במשפטים בהצטיינות יתירה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני במשפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית.

את דרכה המקצועית החלה גרינבוים בשנת 1996 כמתמחה במשרד עורכי דין פרטי. לאחר שהוסמכה כעורכת דין שימשה כעוזרת משפטית של השופטת בדימוס דליה דורנר בביהמ"ש העליון, ולאחר מכן עבדה כ-3 שנים במשרדי עורכי הדין בו התמחתה. ב-2001 הצטרפה גרינבוים לפרקליטות ושימשה עד לשנת 2006 כעוזרת משפטית של פרקליטת מחוז חיפה דאז, לילי בורישנסקי.

לאחר שניהלה תיקים רגישים ומורכבים וליוותה חקירות רגישות, מונתה גרינבוים ב-2012 לממונה וראש צוות פלילי במחוז וכעבור כשנתיים נבחרה למנהלת מחלקה במחוז.

בין היתר, גרינבוים ניהלה שורת תיקי פשיעה חמורה ובהם תיקי רצח, אלימות חמורה, עבירות מין, שחיתות שלטונית, מרמה ועוד, וכן הופיעה בערעורים בבתי המשפט המחוזיים. בנוסף, בשנים האחרונות ריכזה את תחום הפיקוח על עבריינות מין וההסדרים המותנים במחוז. בין התיקים הבולטים בהם טיפלה ניתן למנות את תיק הרצח נגד ראש מועצת ג'וליס שהורשע באחרונה, תיק הריגול נגד הנאשם מילאד חטיב שריגל לטובת ארגון החיזבאללה, תיק שוחד הבחירות בכפר מנדא שהוגש בעת האחרונה נגד תשעה נאשמים, ועוד.

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה מובילה את המאבק הישראלי בעבריינות הבינלאומית. המחלקה פועלת להעצים את שיתוף הפעולה הבינלאומי במאבק בפשיעה החמורה, המאורגנת וחוצת הגבולות, ולהעמיק את חלקה של ישראל בשיתוף פעולה זה. המחלקה מרכזת ומובילה גם את קשרי התביעה הישראלית עם רשויות תביעה מקבילות במדינות זרות, כמו גם עם ארגוני תביעה בינלאומיים.

המחלקה מטפלת בבקשות הסגרה של מבוקשים מישראל ולישראל, כמו גם בבקשות של ישראל ממדינות זרות לעזרה משפטית ואיסוף ראיות בחו"ל, במהלך חקירה או משפט. בנוסף, המחלקה הבינלאומית פועלת כרשות המרכזית ליישום אמנת האג להחזרת ילדים חטופים. במסגרת זו, פועלת המחלקה להחזרת ילדים שנחטפו על ידי אחד מהוריהם מארץ תושבותם לארץ אחרת וכן מסייעת באכיפת הסדרי ראיה בין הורים החיים במדינות שונות.