שר התקשורת יועז הנדל קיים היום (רביעי) יחד עם ראשי מועצת יש"ע תדרוך לכתבי התיישבות בנושא פריסת הסיבים וכיסוי הקליטה יהודה, שומרון ובקעת הירדן.

בפתח הדברים השר התייחס לסערת החרם של בן אנד ג'ריס: "התשובה לחרם של בן אנד ג'ריס העולמית – להקים מפעלים באזורי התעשייה ביו"ש".

הוא הוסיף: "אני קורא לחברות התקשורת להקים מרכזים ומוקדים בהתיישבות, במרחבים הכפריים בארץ ובתוכם בבקעה ביהודה ושומרון. החברה העולמית צריכה לדעת דרך הכיס שלא יהיה שווה לה להחרים".

השר הנדל פירט על תפיסת עולמו לקידום תשתיות ברחבי הארץ, בין היתר ביהודה ושומרון, "ההתייחסות ליהודה ושומרון היא כמו לכל יישוב בארץ", אמר. "מבחינתי אין הבדל בין נתניה לבקעת הירדן בין רבבה לקיבוץ כברי. פריסת סיבים היא ריבונות מעשית ויצירת חיים נורמאלים. הקצב באיו''ש מאז הרפורמה מהיר מאוד, יש שטפון של מכרזים וישובים שפורסים, ומכאן צריך רק להגביר״.

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני אמר: "אני מבקש להודות לשר הנדל שנכנס למשרד במרץ רב. לפני שנה נפגשנו והוא הציג לנו את מהפיכת הסיבים האופטים, וכבר היום ביהודה ושמרון ובקעת הירדן יש ישובים ומועצות שיצאו למכרזים וחלקם כבר פורסים תשתיות בשטח. זה מחולל שינוי אדיר, נותן שירות ואיכות חיים לתושבים וגם מסייע לתעסוקה ויזמות. מהלך זה מפתח את ההתיישבות ועושה ריבונות מעשית והשוואת זכויות כמו כל אזרח במדינת ישראל".