סמל האולימפיאדה
סמל האולימפיאדהצילום: רויטרס

טקס הפתיחה הרשמי של אולימפיאדת טוקיו 2020 יתקיים רק בעוד יומיים, אך ביפן כבר החלו חלק מענפי הספורט את התחרות העולמית והיוקרתית, כיאה לכל אולימפיאדה בה כיומיים לפני טקס הפתיחה מתקיימים כבר משחקים בטורנירים קבוצתיים בענפי הכדור.

אחרי שהלילה (בין שלישי לרביעי) יצאה לדרך האולימפיאדה ה-32 עם תבוסה שהנחילה נבחרת יפן המקומית לאוסטרליה בענף הסופטבול נשים בתוצאה 1:8 ואחריהן שיחקו נבחרות ארה"ב שגברה על איטליה וקנדה שניצחה את מקסיקו, היום (רביעי) המשיכו המשחקים האולימפיים עם ענף ספורטיבי נוסף בו נרשמה תבוסה והיסטוריה לא קטנה.

גם זה היה בענף בו שיחקו נשים, כאשר מדובר היה בענף הכדורגל נשים בו נרשמו שני ציוני דרך היסטוריים ומרשימים.

היה זה במשחק בו הביסה נבחרת ברזיל את סין בתוצאה 0:5 כאשר שחקנית נבחרת ברזיל, פורמיגה בת ה-43 נכנסה לספרי השיאים כשהפכה לשחקנית הכדורגל הראשונה שמשתתפת בלא פחות מ-6 אולימפיאדות שונות. פורמיגה, שערכה את הופעת הבכורה שלה בגביע העולמי ב-1995 כשהייתה בת 17, שיחקה בפעם הראשונה שבה כדורגל נשים הופיע לראשונה במשחקים האולימפיים - באטלנטה 1996.

חברתה לנבחרת, מרתה עשתה גם היא היסטוריה כשכבשה היום צמד בניצחון על סין ובכך הפכה לראשונה שכובשת בחמש אולימפיאדות רצופות.

בנוסף, נשות נבחרת ארה"ב ספגו תבוסה מפתיעה כבר במשחקן הראשון, כשהפסידו לשבדיה בתוצאה 0:3 ובכך קטעו רצף של 44 משחקים ללא הפסד.

וזו היא רק ההתחלה של אולימפיאדת 2020 המתקיימת ב-2021 ובצל התפשטות נוספת של נגיף הקורונה בכל העולם. ההיסטוריה לא תיגמר בזה.