מתוך 'פגע וברח'
מתוך 'פגע וברח'באדיבות נטפליקס

בעלי מנוי לנטפליקס יודעים שהתכנים בשירות הסטרימינג הפופולרי מתחלקים לשניים: סרטים וסדרות עם האות N האדומה, וסרטים וסדרות בלי האות N האדומה. האות הקטנה הזו, שהיא כמובן האות הראשונה במילה נטפליקס, מסמלת את החלוקה בין תכנים מקוריים לתכנים קנויים.

במדור התכנים הקנויים כבר התארחו בעבר לא פעם סדרות ישראליות, חלקם, כמו שטיסל ופאודה, הפכו ללהיטים בקנה מידה בין-לאומי, אבל הם לא באמת דרשו מנטפליקס להסתכן. ענקית הסטרימינג חיכתה, צפתה בעונה-שתיים הראשונות שיצאו בישראל, ורק כשידעה בדיוק מה יש לה ביד היא הלכה על בטוח וקנתה את זכויות השידור.

'פגע וברח', סדרת המתח שתעלה בשישי באוגוסט, היא הפעם הראשונה בה נטפליקס לקחה הימור על יוצרים ישראליים, והזמינה מהם תשעה פרקים בלי לדעת מראש מה יהיה והאם הסדרה תצא מוצלחת.

היוצרים הישראליים הם אבי יששכרוף וליאור רז שחתומים על בין היתר על פאודה, ורז גם משחק בסדרה החדשה, כשלצידו משחקים גם השחקנים הישראליים מורן רוזנבלט, ליאור אשכנזי וגל תורן לצד שחקנים בין לאומיים.

הסדרה עוקבת אחרי גבר שנשוי באושר שחייו מתהפכים כשאשתו נהרגת בתאונת פגע וברח מסתורית בתל אביב. מוכה ומבולבל, הוא מחפש את הרוצחים של אשתו ועוקב אחריהם לארה"ב לשם ברחו בעזרתו של אהוב לשעבר, ושם הוא חושף אמיתות מטרידות על אשתו האהובה ועל הסודות ששמרה מפניו.

הסדרה מצולמת בחלקה בניו יורק ובחלקה בישראל, וכמעט 70 שחקנים דוברי עברית מופיעים בה לצד שחקנים אמריקאים.