ח"כ חיים כץ
ח"כ חיים כץצילום: ערוץ 7

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע לבג"ץ כי אם בתוך חודשיים לא יגובש הסדר טיעון עם ח"כ חיים כץ, הוא יגיש את כתב האישום נגדו לכנסת ודיוני החסינות יתחדשו.

מנדלבליט כתב לבג''ץ כי הוא סבור שיש לדחות את עתירת התנועה לאיכות השלטון בדרישה לבטל את החסינות של כץ.

''ככל שמגעים אלו לא יסתיימו בהסדר מוסכם בתוך כ-60 ימים... יפעל היועץ המשפטי לממשלה לחידוש ההליכים הפליליים בבית המשפט, ובהתאם יודיע ליו"ר הכנסת על כוונתו להגיש כתב אישום לבית המשפט'', נכתב בהודעה שהעביר היועמ"ש לבג''ץ.

בחודש אוקטובר האחרון הודיע מנדלבליט כי הוא שוקל להעמיד לדין את ח''כ כץ בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות מס לפי סעיף 220 לפקודת מס הכנסה. על-פי החשד, ח"כ כץ הפיק הכנסות משכירות מ-7 נכסי מקרקעין, שחלקם רשומים בבעלותו וחלקם נרשמו על שם בני משפחתו.

מחומר החקירה עולה לכאורה, כי בין השנים 2007 – 2018 כץ לא דיווח כלל על הכנסותיו מחלק משבעת הנכסים, ועל חלק אחר דיווח באופן חלקי ובאיחור ביחס למועד הקבוע בחוק, ורק לאחר שפורסם בתקשורת כי נכסים אלו מצויים בבעלותו.

כץ חשוד כי במשך 12 שנה נמנע מדיווח או דיווח באיחור על הכנסות בהיקף של כ-2.2 מיליון שקל, ובפרקליטות מציינים כי ככל שיבחר חבר הכנסת כץ לממש את זכותו לשימוע, השימוע יערך בפני היועץ המשפטי לממשלה.

ח"כ חיים כץ מסר בתגובה, "אני מקווה שאחרי השימוע נשאיר מאחור את כל האשמות השווא נגדי ובזאת תסתיים מסכת הרדיפה. נושא המיסים נופח ללא כל פרופורציות. אין אזרח במדינת ישראל שהוגש נגדו כתב אישום בעילות ובנסיבות דומות. בטוח שהצדק יעשה ויראה".

עורכות הדין נוית נגב ויאנה פוגל סלוצניק ממשרד שינמן נגב ניב, המייצגות את חיים כץ מסרו: "נראה כי בחינת העניין במישור פלילי קשורה אך ורק לכך שמדובר בחבר הכנסת חיים כץ. זו לכל היותר סוגיה אזרחית, שנופחה ללא בסיס ממשי ואין לה כל היבט פלילי. כלל טענותינו, ובין היתר כי יוחסו לחבר הכנסת כץ נכסים שאינם שלו, יובאו במלואן בשימוע".