יוסי דגן במזבח יהושע
יוסי דגן במזבח יהושעצילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חולק על דבריו של ראש מועצת יש״ע דוד אלחייני שאמר: "כל עוד הליכוד לא נמצא בשלטון, כל עוד נתניהו הוא לא רה"מ, הממשלה טובה יותר ויכולה לתפקד בצורה טובה יותר גם לגבי ההתיישבות".

דגן הגיב לאלחייני: "אני מכבד ומעריך את ידידי אלחייני אולם אני מאמין שממשלת ימין מלאה בהובלת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו נתניהו היא הדבר הנכון למדינת ישראל".

עוד הוא מוסיף: "אם תהיה הקפאה נלחם נגדה בכל הכח, אני נגד שנאה מכל הכיוונים אני חושב שדוד אלחיאני הוא ראש מועצה טוב בבקעת הירדן, הוא גם נבחר להיות יו"ר מועצת יש"ע, הוא איש התיישבות אמיתי ואני יודע שהוא אומר את הדברים מתוך מחשבה אמיתית של מה טוב ונכון. עם זאת אני אומר בצורה ברורה, אני חולק על אלחיאני ואני חושב שהליכוד ובנימין נתניהו הם הדבר הכי נכון למדינת ישראל שהם יקימו את הממשלה הבאה, הכי נכון שכולם במחנה הלאומי יתגברו על המריבות ביניהם. יש היום רוב גדול, עצום למחנה הלאומי, וחבל מאוד שלא הצליחו כולם לייצר את הפשרות״.

דגן מתייחס לפרסומים על דחיית פגישת מועצת התכנון העליונה והקפאת בנייה בהתיישבות ביו"ש: "הממשלה היא ממשלה של כולם והיא צריכה, ואף חייבת לכנס את מועצת התכנון העליונה, יש לה חובה גם כלפי חצי מיליון תושבים שהם לא סוג ד', וגם אחריות על בניין ארץ ישראל, ציונות פשוטה, אם זה לא יקרה אנחנו נצטרך לצאת למאבק ציבורי נחוש ואמיתי וצודק, כי אנחנו לא באנו לארץ ישראל כדי להקפיא, באנו לארץ ישראל כדי לבנות אותה.

״חצי מיליון האזרחים שגרים במדינת ישראל לא יכול להיות שלא יוכלו לבנות גני ילדים, בתי ספר, שכונות בשביל הילדים שלהם שגדלים ואין להם איפה לגור, זה לא מתקבל על הדעת. אני מקווה מאוד שהפרסום הזה לא נכון, אבל אם הוא נכון, אני אומר בצורה ברורה אני אישית כראש המועצה האזורית שומרון, כל המחנה הלאומי, גם חלק גדול מהאנשים שהם לא מהמחנה הלאומי, אנשים הגונים יצאו למאבק ציבורי נחוש כי אנחנו לא ניתן לאף ממשלה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון. בעבר היו לי הרבה מאבקים על זה מול הממשלות הקודמות ואם צריך אנחנו נצא גם למאבק נחוש בלי לוותר גם מול הממשלה הזו״.

עוד אומר דגן: "אני עושה את חובתי כדי לבנות יותר את ארץ ישראל, זו משימת חיי, בשביל זה אני קם בבוקר, ובאותה מידה, אני אומר בצורה ברורה שהממשלה הבאה צריכה להיות ממשלה של ימין מלא עם 70 ח"כים בראשות הליכוד, המפלגה הגדולה בגוש בראשותו של בנימין נתניהו ואפשר עדיין לעשות את זה".