ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הצהרה אחרי ישיבת קבינט הקורונה ואמר כי היעד שלו הוא לשמור על שגרת החיים לצד הנגיף.

"הכי קל לסגור את המדינה אבל המצפן שלנו שונה. אנחנו רוצים לקיים שגרה מלאה ובטוחה", אמר ראש הממשלה.

הוא הוסיף, "אנחנו ברגע מכריע שיקבע איך תיראה המדינה שלנו בתקופה הקרובה. בידיים שלנו לבחור האם לפעול בצורה אחראית ולקיים מדינה פתוחה וחופשית, או לטמון את הראש בחול, וחלילה להביא שוב לסגרים אינסופיים. היעד שלנו ברור: לשמור על החיים ועל שגרת החיים. לקיים את הכלכלה בישראל, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולשמור על בריאות הציבור. זה אפשרי".

בנט תקף את הישראלים שמסרבים להתחסן ואמר, "יש מדינות רבות בהן אין מספיק חיסונים עבור האוכלוסיה, הציבור משווע לזה, וכאן ממשלת ישראל משקיעה מיליארדים כדי שיהיה חיסון זמין בכל נקודה בארץ. ועדיין מיליון ישראלים פשוט מסרבים להתחסן. גם עבור הצעירים מעל גיל 12 דאגנו לרציפות של מלאי החיסונים הנדרש, אבל עדיין יש מעל ל-600,000 צעירים עד גיל 30 שלא התחסנו".

"אני מכבד דעות שונות, אבל יש רגע ויש מקום שבו הדיון הזה צריך לעצור – והוא עצם החיים של כולנו. המדע הוא חד וברור: החיסונים עובדים. הם יעילים ובטוחים, לצעירים באופן כמעט מוחלט, למבוגרים הם יעילים אבל לא מספקים. מעל מיליארד אנשים בעולם כבר התחסנו", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם, את סביבתם, ואת החופש של כל אזרחי ישראל. הם מסכנים את החופש שלנו לעבוד, החופש של ילדינו ללמוד, החופש לחגוג שמחות עם המשפחה. סרבני החיסונים פוגעים בכולנו כי אם כולם יתחסנו, כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם. אבל אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן, זה ייאלץ את שמונה המיליון האחרים להסתגר בבתיהם".

הוא פירט החלטות שהתקבלו בקבינט הקורונה. "הקבינט קיבל היום החלטה שהחל מה-8 באוגוסט סרבן חיסון לא יוכלו להיכנס לקולנוע, לתיאטרון, לבית הכנסת, ללונה פארק, למשחק כדורגל ולכל פעילות מעל 100 איש, בפנים או בחוץ, אלא אם הוא יביא בדיקת קורונה שלילית, על חשבונו. כן, הוא יישא במלוא עלות הבדיקה. אין שום סיבה שמשלמי המיסים והאנשים שמקיימים את חובתם האזרחית להתחסן יממנו בדיקות למי שמסרב להתחסן".

"בתחום הטיסות - המחוסנים יוכלו לטוס למדינות הנקיות ולחזור, ולאחר קבלת תוצאות בדיקת הקורונה בישראל הם יהיו פטורים מבידוד. לעומתם, מי שמסרבים להתחסן יכנסו לבידוד של שבוע מכל מדינה שיחזרו ממנה. פעולות אלו יסייעו לבלום את התחלואה. אני פונה מכאן לכל מי שמכיר סרבן חיסון: שכנעו אותו. הסבירו לו שלא יפגע באחרים, תשכנעו ותסבירו - אל תוותרו".

בנט דיבר גם על חשיבות ההגנה על קשישים. "מדינת ישראל מעניקה בימים אלו את ההגנה החזקה בעולם לכ-120,000 קשישים בבתי חולים גריאטרים ובבתי אבות. כל אזרח ישראלי צריך להתגאות במהלך המופלא הזה שמקיים: "אל תשליכני לעת זיקנה". לגבי שאר המבוגרים, שיודעים לנהל עצמם, הם אחראים להתנהל ביתר זהירות ולשמור על עצמם. כן לפגוש את הנכדים אבל בחוץ, באוויר הפתוח, עם מסיכות. כמו שאתם זוכרים - כולנו שומרים על סבא ועל סבתא".

הוא פנה לאזרחים וביקש להגביר את ההקפדה על עטיית מסכות. "המסיכה הוכחה מדעית ככלי יעיל במיוחד כדי להגן על עצמכם ועל סביבתכם. כששני אנשים עוטים מסיכה, עם כל העומס הנגיפי שדיברנו, הסבירות יורדת ב-98%. לכן, על כל אזרח במדינה לעטות מסיכה במקומות סגורים. זאת לא המלצה, זאת חובה חוקית. אם נתחסן, נשמור על המבוגרים, ונעטה מסיכות, אנחנו נתגבר על הדלתא".