עו"ד שגית אפק
עו"ד שגית אפקצילום: דוברות הכנסת

באופוזיציה לא אהבו את תגובתה של היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפק, לטענותיהם נגד הרכב הוועדות בכנסת הנוכחית.

אפק כתבה לעו"ד אילן בומבך שפנה אליה בשם האופוזיציה כי "קיימת חשיבות במיצוי הליך ההידברות בין הסיעות על מנת שהקמת הוועדות תיעשה בהסכמה רחבה ככל הניתן בין סיעות הכנסת. ואכן, ככל הידוע לי, בימים אלה נמשך השיח בין נציגי הקואליציה לנציגי האופוזיציה לעניין הרכב ועדות הכנסת, וזאת בין היתר גם בתיווכו של יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי".

היא ציינה כי "גם לעמדתנו ישנם קשיים שונים בהחלטת הוועדה המסדרת שאושרה על ידי מליאת הכנסת, והיועצת המשפטית של ועדת הכנסת אף עמדה עליהם במהלך הדיון בוועדה. באשר להרכב נשיאות הכנסת – גם בהקשר זה הבענו את עמדתנו כי הוא מעורר קשיים של ממש, והוא אכן לא הובא להצבעה במועד האמור".

עם זאת, לדבריה, צריך למצות את מאמצי ההידברות. "מאחר שלהבנתי השיח בין סיעות הכנסת, אשר יש לברך עליו, טרם מוצה, אינני סבורה כי בשלב זה יש מקום שאדרש בהרחבה לטענות המהותיות שהעלית במכתבך באשר להרכב הוועדות שאישרה מליאת הכנסת".

גורמים באופוזיציה אמרו שהעובדה שאין שיוויון כוחות בוועדות המשמעותיות כמו כספים וכלכלה אינה הגיונית ולא יקבלו כפיצוי רוב בועדות אחרות.

כעת מנסים לקדם עתירה לבג"ץ נגד הרכב הוועדות ועל פי הערכות היא תוגש במהלך השבוע הבא.

לשכתו של מרכז האופוזציה, ח"כ יריב לוין (הליכוד) מסרה כי "ח"כ יריב לוין מתנגד להגשת בג"ץ. העתירה תוגש בשם כמה חברי כנסת באופן פרטי, ולא בשם האופוזיציה או בשם הליכוד".

גורמים נוספים באופוזציה מסרו לערוץ 7 כי "אי אפשר לבכות ולהתלונן שבג"ץ מתערב בכנסת ואז להגיש בג"ץ על הרכב הוועדות. כמו כן בג"ץ לא יתערב ויתן גושפנקה חוקית לרמיסת האופוזיציה".