עמיחי שיקלי
עמיחי שיקליצילום: יהונתן גוטליב

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב (העבודה התייחס היום (שישי) לעליית היהודים בתשעה באב להר הבית, ומתח ביקורת על חברי הכנסת שהחליטו לשיר את המנון המדינה על ההר.

בר לב סיפר כי ''אירועי ט' באב התחילו עבורי כבר בסוף השבוע שעבר בישיבות ושיחות הערכות מצב מול המפכ"ל קובי שבתאי וסגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל. וידאתי את ההנחיות, שוחחתי על כך עם ממלא מקום שגריר ארה"ב בישראל שהתקשר אלי ועדכנתי את ראש הממשלה''.

השר הסביר את המורכבות: ''האירוע היה לא פשוט, לאומנים מוסלמים, חלקם פלסטינים, וקבוצה קיצונית קטנה של אזרחים מוסלמים ישראלים, ניסו לפגוע בתפילת היהודים בכותל המערבי והתבצרו במסגדים על הר הבית. המשטרה פעלה באיפוק וברגישות ואפשרה לתפילה בכותל המערבי להתנהל באופן שוטף ובמקביל לאפשר את קיום התפילות של המוסלמים במסגדים על הר.

''ביום ראשון, המזכיר הביטחוני שלי נכנס ויצא מלשכתי לאורך היום עם עדכונים על ההתפתחויות במהלך היום על הר הבית. המוסלמים התפללו את תפילות הבוקר והצהריים הרגילות שלהם - בעוד ישראלים ותיירים רבים עלו לסיבוב מבוקר על ההר והסטטוס קוו נשמר''.

בר לב לא אהב לראות את חברי הכנסת מימינה ותקווה חדשה עולם להר הבית ושרים שם את המנון המדינה. "צר לי כי מספר חברי כנסת מהימין עלו להר (זה כמובן בסדר) ומצאו לנכון לשיר דווקא שם את המנון המדינה. לא שזה אסור בחוק, אך רק מי שחסר ביטחון בכך שירושלים היא בירת ישראל, יראה לנכון דווקא ביום רגיש זה לעשות מעשה שעלול גם להתדרדר לעימות דתי".