אבישג סמברג
אבישג סמברגצילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג התקשר במוצאי שבת לברך את זוכת מדליית הארד בטקוואנדו באולימפיאדת טוקיו, אבישג סמברג.

בפתח שיחתם ברך הנשיא בהתרגשות את אבישג ואמר לה: "עשית היסטוריה, שיחקת אותה ובענק. כל הכבוד על הזכייה במדליה ההיסטורית בטקוואנדו. עבדת קשה לכל אורך הדרך והבאת למדינת ישראל גאווה עצומה. חיבוק גדול מכולנו".

"את מקור להשראה עבור ילדות וילדים רבים בישראל שיסתכלו עלייך ויראו שבעבודה קשה אפשר להפוך חלום למציאות", הוסיף הנשיא.

"איזו פתיחה מצוינת ומרגשת לנבחרת הישראלית באולימפיאדה, שמת את ענף הטקוואנדו בישראל על המפה״, אמר הנשיא לאבישג ושלח איחולי הצלחה רבים לשאר המשלחת שלנו, בתקווה למדליות נוספות.

כאמור, אתמול נרשמה היסטוריה ישראלית באולימפיאדת טוקיו. לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג (עד 49 ק"ג) הביאה מדליית ארד אחרי שניצחה את רוקייה אילדירים הטורקייה 22:27.

זו המדליה העשירית של ישראל אי פעם במשחקים האולימפיים, והראשונה אי פעם בענף הטאקוונדו, כאשר זו גם האולימפיאדה הראשונה בה זוכה המשלחת הישראלית במדליה כבר ביום הראשון של התחרות היוקרתית ביותר בעולם.

סמברג בת ה-19 הפכה את התוצאה בדקה האחרונה והצליחה לנצח ובכך הפכה למדליסטית הישראלית הצעירה ביותר.

"אני שמחה שהתאפסתי על עצמי בזכות המאמן שלי. יש לי מדליה אולימפית בגיל 19, זה חלום שהתגשם. תמיד המאמן אמר לי שיש לי המון אופי, אני נלחמת גם כשאני לא רוצה. מקווה שזו לא המדליה האחרונה של ישראל", אמרה.

סמברג המשיכה: "אני מאחלת לכל אחד שחולם בגדול להגיע לזה. צריך לחלום בגדול ובאמת לרצות את זה, צריך סביבה תומכת".

זו האולימפיאדה הראשונה של סמברג שזכתה באליפות אירופה האחרונה שנערכה בסרייבו בחודש אוקטובר. בנוסף, יש לה ארד מאליפות העולם לנוער, ארד מאליפות אירופה עד גיל 21 ועוד ארד מאליפות אירופה לנוער.

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "אבישג סמברג הפכה את החלום למציאות ומביאה לנו מדליה ראשונה עם פתיחה מדהימה לאולימפיאדה. כשפגשתי את אבישג לפני האולימפיאדה ראיתי ספורטאית צנועה, שאפתנית, שמוכנה לעשות הכל על מנת להגיע להישגים. אבישג - אנחנו גאים בך".