ילדי משפחת מרק בהלוויית האב
ילדי משפחת מרק בהלוויית האבצילום: הלל מאיר, TPS

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) אישרה היום (ראשון) את בקשת תושבות הקבע בישראל של א', הפלסטיני שסייע בהצלחת חייהם של בני משפחת מרק מהישוב עתניאל לאחר שהותקפו בירי כבד.

כזכור, בפיגוע בשנת 2016 נרצח אב המשפחה הרב מיכאל מרק הי"ד ואשתו נפצעה באורח קשה. מאז נודע כי א' היה מעורב בהצלת חיי של משפחת מרק הוא הוחרם על ידי הרשות הפלסטינית, נאלץ לעזוב את משפחתו ולחיות ברחוב.

בשנת 2019 אישר לו שר הפנים אריה דרעי לקבל אישור תושבות ארעי, ולקראת פקיעת תוקף האישור ביקש א' אישור תושבות קבע לו ולבני משפחתו משר הפנים אריה דרעי שלא אישר את הבקשה. שרת הפנים איילת שקד, כאמור, החליטה לאשר את תושבות הקבע שלו.

"כל המציל נפש אחת - כאילו הציל עולם ומלואו", אמרה שקד. ''א' הציל את חייהם של בני משפחת מרק בעת פיגוע רצחני. מאז המעשה, הוא נרדף על לא עוול בכפו בגין 'חטאו'. אנו לעולם לא נפנה עורף לידידינו. היום אישרתי לו מעמד קבע בישראל''.

את הבקשה הגיש באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק מארגון 'בצלמו'. שי גליק מנכ"ל בצלמו בירך את השרה שקד: "מדובר בהחלטה חשובה במיוחד. החלטה שמוכיחה שמי שעוזר לעם ישראל, עם ישראל לא יפקיר אותו או ינטוש אותו חלילה".

לדבריו, "מר א' עשה מעשה אמיץ ביותר והיה מוכן לסכן את חייו כדי להציל את בני משפחת מרק. אזרחי מדינת ישראל יתברכו בהצטרפותו של מר א' למדינת ישראל. אני רוצה להודות גם לכל הפועלים ובפרט לח"כ מוסי רז שפעל רבות בעניין עד לסיומו המוצלח".