תקופת הקורונה לימדה אותנו שוב עד כמה התפתחות החיסונים היא מההישגים הרפואיים החשובים ביותר. בזכותם, לא נראה מגפות של פוליו, וטטנוס, דיפתריה, חצבת, אדמת וגם קורונה [הלוואי].

בכל מדינה קיימת קבוצה קטנה של הורים שמחליטים לא לחסן את ילדיהם. ההורים האלו מסכנים את כלל האוכלוסיה. ירידה בשיעור המתחסנים מעלה את כמות הנדבקים, כפי שקרה עם החצבת באירופה אשר הובילה לעשרות מקרי תמותה לאחרונה. וכך עם הקורונה.

האם יש לכפות הורים ומבוגרים אחרים סרבנים אלו? ואם כן, באלו אמצעי אכיפה יש לנקוט כדי למנוע החלטות חסרות אחריות של הורים? ישנם מקומות בארה"ב, למשל, בהם מחייבים הורים להראות את פנקס החיסונים של הילד בהרשמה לביה"ס. בצרפת ישנם מקומות שמונעים קצבת ילדים מהורים שלא חיסנו את ילדיהם..

גם בארץ התקבלה בזמנו החלטה להקטין קצבת ילדים למי שלא מחסן את ילדו, אך הדבר טרם מיושם. והאמת - טוב שכך. עד כמה שאני בעד התחסנות מושכלת ולקיחת אחריות הורית ואישית, עדיין-איך אפשר לשלול קצבאות ילדים מילדים בגלל הורים חסרי האחריות? אבות אכלו בוסר ושיני בניהם תקהינה?

אבל יש מי שסבור שאפשר. יותר מזה, לדעתו אפשר להעניש ילדים שנולדים במשפחות צפופות להורים חסרי אחריות, שהחליטו להתעלם מהנזקים הסביבתיים של המזהמים האנושיים הקטנים שלהם שפוגעים ב'איכות הסביבה' ובאיכות החיים של הנאורים המצמצמים עד כמה שאפשר את תולדותיהם.

אותם נאורים המבקשים להימנע מלהטביע את חותמם האקולוגי ו'להזיק' לסביבה, מאמינים שחובה להמעיט בהבאת ילדים לעולם. במשוואה הנאורה הזו כדי לא להפר את האיזון הבריא הקיים היום על פני כדור הארץ יכול כל זוג להביא מקסימום שני ילדים לעולם 'תמורת' שני ההורים שילכו לעולמם בשלב כלשהו. אותם מתקדמים חשים שאין מספיק מקום ביקום, אז בואו נשמר את הטבע ונוותר על החיים עצמם...

יש לי דווקא פתרון אחר. במקום להיות מוטרדים מהתוצאות של טיפולי הפריון, במקום להתיר לחלוטין את הרסן של הוועדות להפסקת הריון, במקום להעניש ילד על כך שנולדו לו עוד אחים, במקום להקים תכניות לימוד שיביאו את הבשורה הנאורה על הסכנה שבהקמת משפחות גדולות, ניתן להרחיב את המרחב האקולוגי עבור אותם אנשים החרדים לשלומנו. יש המון מקום מחוץ לכדור הארץ. ואני מניחה שגם אין שם קורונה ולא צריך להיכנס לבידוד אם מחליטים לחזור ארצה לביקור קצר. חבורת החוצנים היא ידידותית ולא צפופה יתר על המידה.

שמעתם פעם על חוצנים? מדובר ביצורים חיים שמקורם מחוץ לכדור הארץ, עם תכונות אנושיות מסוימות, כמו תבונה ואינטליגנציה. האמת היא שקיומם של חוצנים מעולם לא הוכח, אך רבים מאוד מבני האדם על פני כדור הארץ משוכנעים שיצורים כאלו היו פעילים בעבר ושהם קיימים גם בהווה. אקסוביולוגיה הוא התחום המדעי שעוסק באפשרות קיומם של יצורים חיים מחוץ לכדור הארץ. בארצות הברית נעשה מאמץ מדעי גדול כדי לנסות ולגלות את קיומם האפשרי של חיים כאלו במסגרת פרוייקט סת"י (SETI - חיפוש אינטליגנציה מחוץ לכדור הארץ), אך לא נמצאה עדיין שום הוכחה על קיומם.

ואמנם ישנם כמה ממצאים ארכיאולוגיים ברחבי העולם שמתאימים לפתרון המשוואה שהיו לפחות פעם 'יצורים מעולם אחר' שביקרו בעולמנו, כמו פסלים ענקיים במקומות שונים בעולם שלא סביר שנוצרו על ידי בני אנוש, צורות גאומטריות ענקיות במדבריות דרום אמריקה שרק מגובה מטוס אפשר להזין את העיניים ביופיין וכדומה, אבל הוכחה על קיומם של חיים אמתיים מחוץ לכדור הארץ עדיין רחוקה. בכל מקרה, הרב אבינר שליט"א אמר פעם באחד משיעוריו שאמנם אין שום הוכחה שקיימים חיים מחוץ לכדור הארץ, אולם גם אין סיבה לשלול זאת באופן גורף. אפשר להישאר בספק...

לכן אני חושבת שאפשר בהחלט לחשוב על שיגור של מי שצפוף לו כאן מדי למתחמים בהם חיים חוצנים - הם בוודאי מאד אינטליגנטיים, לא נגועים בחרדיות ובוולדנות יתרה, אין להם משפחות גדולות שמזהמות את האוויר ואת האווירה וגורמות להתחממות היקום. אני חושבת שכדאי מאוד לכתבי עיתון 'הארץ' לשקול זאת בכובד ראש.

מדהים אותי כל פעם מחדש לראות איך אפשר להפוך אור לחושך וחושך לאור, העיקר שיתאים  לאג'נדה הפרוגרסיבית. אנחנו לא שם, אנחנו כאן. אנחנו פה בארץ ישראל הנבנית והולכת ע"י עם ישראל האופטימי והמאושר והשמח בחלקו, כשאחת מתופעות הלוואי של ראיית הטוב של ההווה ושל העתיד היא הגדלת המשפחה.

ובינתיים, כתשובת המשקל לדברי ה'בלע',  מתחדדת החשיבות של מסע הסברה מאסיבי בנושא הקמת משפחה גדולה. כשהמדינה רוצה היא יודעת לצאת בקמפיינים מוצלחים לקידום מטרות החשובות לה, החל משמירה על פרחים מוגנים, דרך הקפדה על חגית חגורות בטיחות ברכב, וכלה בחיסכון במים.

על הציבור להבין ולהפנים את העובדה שפריון גבוה תורם למשפחה ולחברה, וכדאי ללמוד מארצות כמו סין שבטלו את הגזרות על ילודה כשהבינו עד כמה הם טעו. ולא, לא מדובר על ריבוי קיצוני, על חשבון בריאות המשפחה ואושרה. להיפך, מדובר על 'תיכנון משפחה' חיובי, שהתוצאה שלה משפחה גדולה ובריאה ושמחה..

יש מקומות בהם גזרות כלכליות נדרשו כדי לצמצם ילודה. ואכן, ממשל מצרים החליט לאחרונה להגביל ילודה, וגם איראן פתחה בסדרה של פעולות למיתון הפריון, ובתוך עשור בלבד הילודה צנחה דרמטית, עד לרמה של כשני ילדים לאישה. אבל מה שנכון שם ב"ה לא נכון כלל באוכלוסייה של יהודי מדינת ישראל, שמבקשים לשמור על רמת ילודה מסיבות ערכיות ואידיאולוגיות, והמשאבים  שלנו אינם מצומצמים כמו במדינת אלו.

עתידה של המדינה תלוי במשפחה היהודית. משפחות גדולות ושמחות ובריאות נקים בכל מקום, בעיר ובכפר. בעמק בהר בצפון ובדרום וגם בספר המדבר. יש לנו אג'נדה טובה וחיובית ונפעל ליישומה. אם תרצו, אין זו אגדה.