הרב יצחק אידלס
הרב יצחק אידלסצילום: מרים אמיתי

במלאת שנה לפטירתו של הרב יצחק אידלס מקיימים בני משפחתו, קהילת טנא עומרים ותלמידיו אירועי לימוד תורה לזכרו.

תחנות חייו של הרב אידלס שלובות ושוזרות את חיי עם ישראל בדור האחרון מהקמת הישיבה לצעירים שעל יד מרכז הרב ועד לעמידה בראשות ישיבת 'הר שלום'-חומש שהוגלתה ב-2005 לאשתמוע.

הרב אידלס נולד בשנת תשי"א בכפר סבא שם גדל עד שעבר ללמוד במחזור הראשון בישיבת ירושלים לצעירים שהוקמה אז. כהמשך ישיר למד במרכז הרב וזכה להימנות מחבורת התלמידים הקרובה לרב צבי יהודה זצ"ל. עם הקמת ההתיישבות בקריית ארבע וחברון, עבר הרב לשם והיה ממקימי ישיבת ניר.

אך גם שם לא שקט הרב אידלס וכאשר נדרש הדבר נדד עם משפחתו לחבל ימית, ליישוב עצמונה שם גרו עד להריסת ימית. משם המשיכו עם קהילת עצמונה ליישוב עצמונה שהתחדש בגוש קטיף.

בשנת תשנ"ד הצטרפה משפחת אידלס ליישוב מורג שבגוש קטיף, ע"מ לחזק את הקהילה במקום, שם התגוררו תחת התקפות הפצמ"רים והפיגועים הרבים.

במשך כל שנות הנדודים, עסק הרב בהרבצת תורה לתלמידים בישיבות ניר, ימית, במכינה בכפר דרום ואח"כ בעצמונה ובישיבת שדרות שם המשיך ללמד גם לאחר גירוש והריסת גוש קטיף ומעבר משפחתו וחלק מקהילת מורג ליישוב טנא עומרים שבדרום הר חברון.

בשנים האחרונות שימש הרב אידלס כראש ישיבת 'הר שלום' שבאשתמוע. הישיבה, שמקורה בחומש שבצפון השומרון, עברה לאחר הגירוש לאלון מורה כתחנת ביניים, וכחלק מהחלטה אסטרטגית של מקימה לעבור רק לישובי יו"ש, היא התמקמה בהר קרח מערבית לישוב שמעה שבהר חברון. כאמור, לשם נקרא הרב אידלס לדגל לפני כ8 שנים ושימש עד סוף ימיו כראש הישיבה שם יחד עם הרב איציק אמיתי יבדל"א.

השבוע, במלאת שנה לפטירתו, מתכנסים בני משפחתו, הקהילה והתלמידים הרבים לשני אירועי לימוד תורה וזכרון.

ביום שלישי בערב בישוב טנא עומרים תתקיים אזכרה בשילוב דברי זכרון מפי רבנים, חברים ובני משפחה ובליווי קטעי סרטים.

למחרת, ביום רביעי בשעה 16:30 יתכנסו משפחתו ומוקירי זכרו בחלקת הפרושים שבהר הזיתים. לאחר מכן, בישיבה התיכונית נועם יתקיים ערב לימוד ודברי זכרון.

ממשפחת אידלס נמסר: "במהלך השנה גילינו בכמה מעגלים, תלמידים, חברים ועם ישראל, נגע אבא. על כמה יהודים הוא השפיע והאיר להם דרך בעצה טובה, בחיוך, בהקשבה ובלימוד. כיום, שנה לפטירתו, נשמח לראות את מוקירי זכרו, יחד איתנו באירועים לזכרו".