ח"כ משה גפני למתן כהנא: "אנטיוכוס"ערוץ כנסת

חבר הכנסת משה גפני תקף את השר לשירותי דת מתן כהנא, במהלך דיון במליאת הכנסת.

כהנא מתח ביקורת על התנהלות חברי הכנסת החרדים וטען כי היציאה שלהם נגד הרפורמה בכשרות צבועה. גפני זעם וזעק לעברו: "אתה חצוף. אנטיוכוס, אתה מחריב את היהדות".

השר כהנא ענה להצעת אי אמון של הסיעות החרדיות בנושא תכנית הכשרות ואמר בנאומו, "התגובות לתוכנית שלי פשוט נובעות מפחד. נובעות מחרדה. כי מי שאין לו ביטחון, מי שאין לו ביטחון ביהדות שלו, מי שאין לו ביטחון באמונה שלו, מי שאין לו ביטחון בדרך שלו, מי שאין לו ביטחון בה' – נמצא כל הזמן
בחרדה. מי שבטוח בדרך שלו, מי שבטוח באמונה שלו בה', מי שבטוח שהדרך שלו נכונה, לא מפחד כשבני אדם אחרים חושבים אחרת ממנו. מי שבטוח בקב"ה לא נמצא כל הזמן בחרדה. מי שבטוח בדרך שלו, מי שבטוח באמונה שלו, לא צריך כל הזמן לבחור את העמדה הכי קיצונית".

"מי שלא מפחד יודע שאם יש משהו מקולקל, מקולקל מאוד, צריך לתקן אותו. וזה מה שאני מתכוון לעשות עם מערכת הכשרות. אחיי החרדים. אני חייב להודות שאת הביקורת שלכם אני פשוט לא מצליח להבין. הרי במשך שנים פעלתם כדי לבזות ולהקטין את הרבנות הראשית. הרי שנים הייתם מדברים וכותבים על הרבנים שלנו בלי להוסיף את התואר רב לפני השמות שלהם. הרי אף אחד מכם לא מכניס לפה שלו מאכל בכשרות הרבנות. הרי אם הייתם מקדישים דקה וחצי להעמקה בתוכנית שלי להצלת מערכת הכשרות הייתם רואים שהיא מאמצת את האופן שבו אתם צורכים כשרות כיום, מגופי כשרות פרטיים. אתם הרי בוודאי יודעים שהבד"צים הרציניים, אלה שהכשרות שלהם באמת שווה משהו, מרוצים מאוד מהתוכנית הזו, והם כבר מצאו את הדרך להעביר לי את שביעות רצונם", הוסיף כהנא.

כהנא פנה לח"כים החרדיים ואמר, "בכל הכבוד חברי מהסיעות החרדיות, לא קונה את הצעקות שלכם.
לא קונה את האהבה הפתאומית שלכם לרבנות הראשית. מישהו הזיז את הגבינה שחשבתם שהיא שלכם, אז אתם צועקים. כשיהיה לכם משהו רציני להגיד, אשמח לשמוע".

"יש לנו מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה לה חיכינו 2000 שנה. מדינה שהיא אתחלתא דגאולה. אנחנו לא מפחדים. אין בנו חרדה. יש לנו ביטחון בה', יש לנו אמונה, יש לנו יראת שמים. נמשיך לקדש את שם ה' בעולם התורה המשגשג שלנו ובחיי המעשה והיצירה שלנו. נמשיך לגדל תלמידי ותלמידות חכמים, נמשיך לגדל אנשים ונשים התורמים בכל תחומי החיים, נמשיך לגדל אנשים ונשים שבאים בטוב, שיודעים שרק באהבה באמת מקרבים. אין בנו חרדה. אנחנו לא מפחדים", סיכם.