כלת פרס ישראל נורית הירש
כלת פרס ישראל נורית הירשבאדיבות המצלם

ועדת פרס ירושלים החליטה להעניק את הפרס ליוצרת נורית הירש, מוזיקאית, מלחינה וזמרת.

הירש הלחינה למעלה מ-1,600 שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית בינהם: "עושה שלום במרומיו" ,"בשנה הבאה", "פרח הלילך", "בן יפה נולד", "כבר אחרי חצות" , "בפרדס ליד השוקת" ,"ללכת שבי אחרייך", "בלדה לשוטר", "אח יא ראב", "רק בישראל", "אי שם", "אבניבי", "נחמה", "בוא בשלום", "אתה לי ארץ", "ושוב איתכם" ו"מקהלה עליזה".

נורית מספרת כי גם לאחר עשרות שנות יצירה ושורת פרסים בהם זכתה היא עדיין מופתעת כל פעם מחדש מההכרה לה היא זוכה. "הייתי במקום הקבוע שלי ליד הפסנתר כשהטלפון צלצל ומהעבר השני היה דודו סעדה היו"ר של קבוצת בשבע שבישר לי שהוחלט להעניק לי את פרס ירושלים. הופתעתי מאוד ושאלתי למה דווקא אני ראויה לפרס והוא הסביר לי עד כמה אני ראויה. הובכתי אבל התרגשתי".

נדמה כי אין חלקה בזמר העברי שידה של נורית לא נגעה בו, שירי ילדים, להקות צבאיות, סרטי קולנוע ותוכניות טלויזיה, זמר יהודי מסורתי ואירוויזיון. כאשר נשאלת נורית בנוגע לשיר שהכי התחברה אליו מבין כל יצירותיה היא עונה בביטחון: "עושה שלום במרומיו. השיר הזה מחבר אותי למורשת שלי, לעם שלי, למשפחה ולילדות שלי. כשהלחנתי את המילים העוצמתיות האלו ושמעתי לראשונה את הביצוע של יגאל בשן התרגשתי מאוד. היום השיר הזה אפילו מככב בברודווי כייצוג של העם היהודי. אין כבוד גדול מזה".

הפרס יוענק במסגרת ועידת הקיץ של קבוצת "בשבע" שצפויה להתקיים בכ"ג- כ"ד באב התשפ"א, 1-2.8.2021 במרכז מורשת בגין בירושלים.