ההזמנה לחתונה של נעילה ושלמה קרליבך
ההזמנה לחתונה של נעילה ושלמה קרליבךצילום: בית המכירות Appel Auction

פריטים נדירים ומרתקים שקשורים לרבי המרקד, הרב שלמה קרליבך ז''ל, עומדים כעת למכירה פומבית.

הרב קרליבך למד בישיבת תורה ודעת בראשותו של הרב שלמה היימן, ונחשב לאחד התלמידים המוכשרים שם. כעת נחשף פנקס התרמה האישי שלו שהוא גייס עבור נפגעי המלחמה בזמן שהיה תלמיד הישיבה.

זהו פנקס תלושי התרמה לארגון החב"די 'עזרת אחי תמימים' כאשר על הדף ישנה החתימה שלו - שלמה קרליבך, בעברית ובלועזית.

נכתב בה כך: ''שלמה קרלבך תלמיד מתיבתא רבתא תורה ודעת בה''מ''. מהפנקס עולה שהוא לא נחל הצלחה רבה כי הוא מכר רק שני כרטיסים של חמישה סנט.

כמו כן, מוצע למכירה כרטיס ביקור לעסק כריכת ספרים של אמו מרת פסיה (פולה) קרליבך שנמצא בתוך הפנקס.

פריט מרתק נוסף ופחות ידוע זוהי ההזמנה לחתונה של ר' שלמה עם בחירת לבו נעילה משנת תשל''ג. ההזמנה כתובה בעברית ובאנגלית ובנוסח לא שגרתי כלל.

את ההזמנה מעטרים הפסוקים "פתח לנו שער בעת נעילת שער" מתפילת נעילה ביום הכיפורים שרומז לשם הכלה והפסוק "ובנה ירושלים עיר הקודש".

כמו כן, ישנו ציור בכתב יד משנות ילדותו של רבי שלמה - תוכנית ילדותית לסדר התפילה.

התוכנייה כתובה בעברית וגרמנית והיא מתארת סדר תפלה דמיונית עם ציור בית הכנסת בבאדן ורשימת כיבודים. החזן למוסף ''שלמלה', ותאומו אלי'לה (הרב אליהו חיים) מכובד עם אין כמוך. עוד שמות של בני המשפחה וילדים עם הרבה כיבודים.

הרקע לציור הייחודי: בן דודו של רבי שלמה, הרב ארתור כהן חלה אז בילדותו ורבי שלמה צייר ושלח לו את הדף הזה כדי לשמח אותו. הוא נכתב ע''ג טופס של הקהילה בבאדן שבה אביו כיהן כאב''ד.

הפריטים מוצעים כעת למכירה פומבית בבית המכירות Appel Auctionבניו יורק בארצות הברית ביום שלישי, 10.8.21 בשעה 20:00 (שעון ישראל).

צילום: בית המכירות Appel Auction