ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנאום שנשא ח"כ ישראל אייכלר במהלך דיון במליאה על בחירת סגן יו"ר חדש לכנסת הוא הסביר מדוע חברי הכנסת החרדיים תוקפים בחריפות את הממשלה.

"ברכות לסגן היו"ר ח"כ אחמד טיבי, נציג הממשלה הפלשתינית הרפורמית הראשונה במדינת ישראל, מברוק'', אמר אייכלר.

בדבריו התייחס למהומה שהתרחשה במליאה קודם לכן, במהלכה מחו הח"כים החרדיים נגד התנהלותה של הממשלה.

"לכל האנשים שצועקים נגד השיח שלנו על הממשלה. תקשיבו איך מדבר צאר האוצר בישראל. נניח שהיתה פה ממשלה בריטית, האם מישהו היה מסכים ששר האוצר הבריטי יסמן את הילדים היהודים בשכונות היהודיות ואת האמהות היהודיות ויעשה עליהם גזירות ספציפיות ויקבל מחיאות כפיים מהעם הבריטי?

"מה היינו אומרים על הבריטים? מה היינו אומרים על התורכים? איך אתם יכולים לחשוב שיהודי חרדי יכול להשלים עם צאר אוצר שמטיל כתם שחור של אנטישמיות על כל אחד ואחד משרי הממשלה הזאת. הוא לא בא ואומר אין לי ברירה אני עושה לכולם. לא! הוא גוזר גזירות דווקא על חרדים! והוא זוכה למחיאות כפיים. אז יש לכם בעיה. עם אחמד טיבי יש לכם בעיה? אני מעדיף עשרים חברי כנסת ערבים שמתייחסים בכבוד ובהגינות לכלל האזרחים ומכבדים את כלל האוכלוסיות מאשר שרים שמכריזים מלחמה נגד השם אלוקי ישראל, נגד היהדות החרדית ונגד האמהות החרדיות.

"יש שרים שחובשים כיפה והם באמת לא יודעים למה אנחנו אומרים שהם הורסים את הכשרות בישראל, צריך להסביר להם.

"אסיים בכמה פסוקים מפרשת השבוע: "ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה וזכרת את השם אלוקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל לא בצדקתך וביושר לבבך אתה בא לרשת את ארצם וכ"ו, ואתה ישראל מה השם אלוקיך שואל מעמך כי אם ליראה את ה' אלוקיך ללכת בכל דרכיו ולאהבה אותו ולעבוד את ה' אלוקיך בכלל לבבך ובכל נפשך לשמור את מצוות ה' אלוקיך היום לטוב לך ומלתם את ערלת לבבכם וערפכם לא תקשו עוד כי ה' אלוקיכם הוא אלוקי האלוקים ואדוני האדונים , עושה משפט יתום ואלמנה ואוהב גר לתת לו לחם ושמלה ואהבת את הגר וכ"ו''.