עבודות שאפשר לעשות מבלי לקום מהכיסא
עבודות שאפשר לעשות מבלי לקום מהכיסאצילום: pixabay

יש הבדל בולט אחד בין שוק העבודה בעבר וכיום. אם בעבר רוב העבודות היו עבודות כפיים מתישות או עבודות חקלאיות שדרשו מאמץ פיזי רב, הרי שכיום הרבה משרות מאוישות תוך כדי ישיבה ממושכת על כיסא, לרוב מול מחשב.

כמובן, שיש עדיין מבחר משרות הכוללות עמידה ותזוזה מרובה: וטרינרים המטפלים בבע"ח, אנשי רפואה, סוכני נדל"ן המכתתים את רגליהם בין נכסים, אנשי מכירות מדלת לדלת, אינסטלטורים, חשמלאים, ספרים ועוד – כל אלו נמצאים בדרכים ומדלגים, כמעט פיזית, בין לקוח ללקוח.

לכן, בבחירת הקריירה, כל אדם צריך לחשוב היטב מה מאפיין אותו ואת אורח חייו. האם אלו עבודות חוץ משרדיות דינאמיות? או שמא הוא יעדיף לשבת על כיסא ארגונומי ולפתח את עצמו ואת הארגון שהוא עובד בו, במזגן.

עבודות בישיבה יוצרות הזדמנויות

עוד היבט שיש לקחת בחשבון - לעבודות המתבצעות בישיבה מוחלטת מול מחשב, או דפים פיזיים, יש גם חשיבות בשילוב נכים בשוק התעסוקה ובקהילה. נכי גוף בגפיהם התחתונות יכולים להשתלב בעבודות כאלו בקלות, משום שלא נדרשות מהם ניידות או תנועה.

בהרבה מקרים, הם אף יכולים לעבוד מהבית, לנוחות מקסימלית ומינימום התעסקות עם סוגיות של נגישות ונסיעות ברכב ייעודי. המשרות המתבצעות בישיבה הן אם כן לא רק מעניינות ורווחיות, הן יכולות להעניק נקודת זינוק שווה ומוצלחת, למי שזקוק לה יותר מכל.

לפניכם חלק מהעבודות שאפשר לבצע מבלי לקום מהכיסא לעולם והן מעניינות, רווחיות ודורשות ידע ומיומנות.

מדען נתונים

מדעני נתונים, או מומחים ל Big Data, הם בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב. מדובר במקצוע חדש יחסית, שהתפתח מתוך הרצון לתת מענה לארגונים ועסקים, בחברה עתירת ידע. כיום, כל חברה גדול מחזיקה מאגר ידע עצום, אותו יש לתכנן, לתכנת ולנהל ובוגרי מדעי המחשב הם בדיוק האנשים המתאימים לעשות זאת.

התמחות במאגרי נתונים נחשבת למקצוע נחשק ופופולרי, שהביקוש אליו רק הולך וגואה והוא מתבצע בלעדית מול מערכות מחשוב מתוחכמות. לכן אם אתם מתלבטים לגבי תואר ראשון במדעי המחשב, דעו כי רוב הסיכויים הם שתצליחו להשתלב היטב בשוק העבודה המודרני.

מעצב גרפי

אנשים טועים לחשוב שעיצוב גרפי הוא מקצוע פשוט יחסית, שהתוכנות עושות את כל העבודה וכי אין צורך בידע מקצועי משמעותי על-מנת להיות מעצב גרפי מוצלח. למעשה, כל ההנחות האלו שגויות לחלוטין. מעצב גרפי איכותי הוא בעל ידע טכני מעולה בתוכנות עיצוב מתוחכמות והוא לומד זמן רב באקדמיה על-מנת לדעת לתפעל אותן בצורה אידיאלית. לימודי עיצוב גרפי כוללים גם את תורת הצבעים, תהליכי מיתוג ושיווק, הפסיכולוגיה שמאחורי העיצוב, פונטים שונים ומשמעותם ועוד.

אך מעבר לכל אלו, מעצב גרפי צריך שתהיה לו ראיה נרחבת, שאין לרוב האנשים שלא למדו את התחום. הוא צריך לדעת לקחת צורות, צבעים וטקסטורות ולחבר ביניהם כך שיצרו מסר ויזואלי קוהרנטי. ולרוב, כל זה נעשה בישיבה מול המחשב.

מקדם אתרים

קידום אתרים בגוגל הוא אחד התחומים הכי מבוקשים כיום, משום שבעלי עסקים, חברות וארגונים כבר הבינו, שאין טעם להשקיע בתהליכי מיתוג ושיווק, אם האתר שלהם לא מקודם היטב בגוגל.

תפקידו של מקדם האתרים הוא לעבוד על המחשב ולבצע אופטימיזציה, מחקר מילות מפתח, הזנת תכנים ותיאורי מטא ועוד אלמנטים, על-מנת שהאתר יופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. מדובר במקצוע חשוב שלומדים אותו בצורה פורמלית ובנוסף, הניסיון בשטח הוא זה שעושה את ההבדל ומאפשר למקדם האתרים להתמקצע בתחום.