בית משפחת דוואבשה בדומא
בית משפחת דוואבשה בדומאצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עו"ד משה פולסקי, מומחה לענייני הדין הפלילי ומנהל מחלקת תיקים עיקריים בארגון חוננו, התארח בפרק הרביעי בפודקאסט 'המרדף אחרי הצדק' מטעם הארגון.

עו"ד פולסקי טען כי ישנה אפליה בוטה ביחס המשטרה לפעילי ימין. לדבריו, "קיימת פגיעה חמורה בזכויות אדם - שאינה מבוצעת גם כלפי עבריינים בכירים".

אורי קירשנבום מארגון חוננו ראיין בפודקאטסט את עו"ד פולסקי והשניים דנו בין השאר על תיק דומא, זכויות אדם וצווים מנהליים.

בהקשר של תיק דומא ותיקי ימין נוספים טען עו"ד פולסקי כי המשטרה מונעת זכויות אדם בסיסיות כשמדובר בפעילי ימין. "האם פעם מנעו ממעורב בארגון פשע - חמור ככל שיהיה, שגורם לנזקים חמורים לכלכלה, לחברה ולחיי אדם, בעשרות מקרים – את הזכות הבסיסית להיוועצות בעורך דין?" תמה.

הוא מתח ביקורת חריפה על החלטות השופטים בתיק דומא, שלדבריו נבעו מלחצים פוליטיים. "פסק הדין בדומא, הוא פסק דין מביך", אמר. "אנחנו יודעים שבתיק של דומא היה לחץ פוליטי אדיר. לנשיא הפורש לעולם לא יישכח המשפט הבזוי 'בני עמי בחרו בטרור'. בית המשפט שימש כחותמת גומי לבקשות המעצר ומניעת המפגש".

בנוסף, תקף פולסקי את השימוש במונח "טרור יהודי". לדבריו, "בוגי יעלון בזמנו הכריז על אירועי תג מחיר כהתארגנות בלתי חוקית. תבינו, זו הגדרה ריקה מתוכן. כשמדובר בארגוני פשיעה המערכת הפלילית יודעת ליישם נכון את הקריטריונים האלה. באירועי תג מחיר אין שום מערכת תומכת, מערכת היררכית, מערכת שמספקת ציוד, מערכת פיקודית, אין כלום. כל הקריטריונים שהמערכת יודעת להתמודד איתם בכל מקרה אחר – פשוט לא מיושמים במקרה הזה".

לדברי עו"ד פולסקי אירועים של פגיעה בגוף מצד יהודים כלפי ערבים על רקע לאומני כמעט ולא קיימים. כראיה, מנה עו"ד פולסקי את האירועים שהתבצעו בשנים האחרונות ויוחסו על ידי רשויות אכיפת החוק ליהודים שבצעו אותם על רקע לאומני. לטענתו, מדובר באירועים ספורים בלבד שאין ביניהם כל קשר ארגוני או אידיאולוגי. "אף אירוע לא התבצע בשימוש בנשק. אין שום תמיכה במעשים האלה", אמר.

בנושא מעצרי בית ומעצרי בית ליליים תיאר עו"ד פולסקי כיצד אוכפת המשטרה את המעצרים: "בתיקים שאנחנו מייצגים בארגון חוננו, בחורים נדרשים לשהות במעצר בית ומדי לילה, לפעמים יותר מפעם אחת, באה משטרת ישראל לבקר אותם. אפילו כשאין כתב אישום, או בתיקים מינוריים. לפעמים בהוראת צו אלוף מוצאים צווים דרקוניים שמחייבים נערים להתייצב מדי יום בתחנת משטרה. נערים שלא תלוי ועומד נגדם שום כתב אישום".

כאמור, השיחה עם עו"ד פולסקי נערכה כחלק מהפודקאסט החדש, 'המרדף אחר הצדק', שמוציא ארגון חוננו.

בכל שבוע מפרסם הארגון פרק חדש, כאשר בתקופה הקרובה יתמקד הפודקאסט בסוגיית תיק דומא, לקראת הערעור שמתנהל בימים אלו בבית המשפט העליון.

בפרק הראשון השתתף עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון שהיה כתב ההתיישבות של העיתון בעת האירוע. בפרק השני השתתף עו"ד יורם שפטל, שייצג בתחילה את בן אוליאל. בפרק השלישי התארח פרופ' בועז סנג'רו, העוסק במערכת המשפט הפלילי, שטען כי קיימים כשלים רבים בתיק דומא.