חיסון קורונה
חיסון קורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות אישר היום (שלישי) לקופות החולים להתחיל לחסן נגד קורונה גם ילדים בני 11-5 הנמצאים בקבוצת סיכון, החל מהחודש הבא.

בקבוצת הסיכון מרבי נמצאים ילדים הסובלים מאי ספיקת כליות/לב, אנמיה, מחלת ריאות, וסוכרת, בעלי השמנת יתר, דיכוי חיסוני חמור, מצב ממאיר פעיל, הפרעות התפתחויות הכוללות פרכוסים ותסמונות מולדות.

ההמלצה לאישור היא פרטנית ומתייחסת למטופל ספציפי, לפי נסיבותיו הרפואיות והאישיות, ולא חלה אוטומטית על כל קבוצת הסיכון אליה הוא שייך. במשרד הבריאות ממליצים כי ילדים המטופלים בתרופות מדכאות חיסון, יפנו לייעוץ פרטני של הרופא המטפל במחלת הרקע.

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר בצהריים בדיור מוגן "מגדל נופים" בירושלים יחד עם שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן.

"אתם שומרים על 120,000 האנשים הפגיעים ביותר", פתח ראש הממשלה בנט את דבריו, "אני רוצה לומר פה לאזרחי ישראל: אנחנו שמנו לעצמנו יעד לשמור על הכלכלה ועל החברה פתוחות ככל האפשר. כמה שניתן להימנע מסגרים ומאקורדיונים של סגירה-פתיחה שמקשים על אזרחי ישראל.

"הניהוג הוא הדוק וגמיש. הדוק במובן של עבודה יומיומית, אבל גמיש כמה שיותר. אנחנו מסתכלים על הנתונים, גם על המאושפזים והאקמו. מאומתים הם לא חזון הכל. לפי זה אנחנו מנהגים את הספינה הלאומית".

בנט קרא לצעירים להתחסן, "אני דואג לזה שמחסני החיסונים שלנו יהיו מלאים. הציבור צריך לצאת להתחסן וככה להגן לא רק על עצמו אלא גם על סבא וסבתא. אני פונה מכאן לצעירים והצעירות בישראל: כשאתם מתחסנים - אתם מגנים על כל עם ישראל".

"יש לנו קהל גדול של אנשים שהם לא אנטי, אלא פשוט לא הגיעו לזה. אני פונה לכל הצעירות והצעירים מעל גיל 12 כדי להגן על סבא ועל סבתא. אין לי ספק שצריך לעשות את זה כדי להגן על הפגיעים ולשמור על הכלכלה".

בנוגע לחיסון שלישי אמר ראש הממשלה כי "אנחנו על זה, אנחנו קרובים מאוד, כמה שפחות לדבר, ככה זה הסיכוי שזה יקרה יגדל, זה עלי".

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר עלה כי 2,112 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול. 2.3% מכלל בדיקות הקורונה אתמול יצאו חיוביות. מספר החולים שמאושפזים במצב קשה ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 138.